Ford Pro zaprezentował nowego E-Transit Customa, w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Europie. Producent podkreśla że został zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić nowy poziom produktywności klientom w segmencie jednotonowych samochodów dostawczych.
Zainspirowany spostrzeżeniami małych i średnich firm, E-Transit Custom oferuje innowacyjne doświadczenia klientów oparte na łączności z chmurą i technologiach cyfrowych – które mogą ewoluować dzięki aktualizacjom oprogramowania Ford Power-Up w trakcie eksploatacji pojazdu.
Technologia akumulatorów nowej generacji zapewnia docelowy zasięg 380 km i zdolność szybkiego ładowania 125 kW. E-Transit Custom zapewni wyjątkową wydajność dla różnych potrzeb klientów – wszystkie wspierane przez kompleksowe rozwiązania Ford Pro do zarządzania i optymalizacji ładowania.
E-Transit Custom oferuje nowe rozwiązania cyfrowe oraz lepszy dostęp do kabiny i przestrzeni bagażowej. Kabina jest również centrum biznesowym, z łącznością 5G i elastyczną przestrzenią roboczą, w tym inteligentnymi funkcjami, takimi jak kierownica, która składa się, aby stać się ergonomicznym uchwytem na laptopy i tablety.
Custom dostarcza ładunki do 1 100 kg, a niższa podłoga bagażnika to łatwiejszy dostęp i maksymalny uciąg 2000 kg. Niezależne tylne zawieszenie i wiodąca w swojej klasie moc silnika pomagają zapewnić klientom nowy poziom wrażeń z jazdy.
"Napędzany cyfrowym ekosystemem Forda Pro, E-Transit Custom oferuje prawdziwie rewolucyjną propozycję dla europejskich klientów furgonetek" - powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro.
Nowy E-Transit Custom zostanie zbudowany przez Ford Otosan w Kocaeli w Turcji gdzie ma rozpocząć produkcję jesienią 2023 roku.
400-woltowy, 74 kWh akumulator E-Transit Custom wykorzystuje zaawansowane ogniwa 82 Ah współdzielone z Fordem F-150 Lightning, aby zapewnić o 12 procent większą gęstość energii niż E-Transit. Akumulator umożliwia docelowy zasięg do 380 km – to ponad czterokrotność średniego dziennego przebiegu kierowcy furgonetki, jak wynika z danych Forda Pro. Montaż akumulatora bezpośrednio do nadwozia poprawia trwałość i zmniejsza wagę, zapewniając optymalny zasięg.
Klienci mogą wybierać spośród mocy silnika 100 kW lub 160 kW (135 KM lub 217 KM) w zależności od potrzeb, a moment obrotowy 415 Nm.
Właściciele Customa skorzystają z dostosowanych funkcji Ford Pro E-Telematics – bezpłatne przez jeden rok – które wykorzystują dane na żywo, aby pomóc operatorom monitorować lokalizację, wydajność i stan ich pojazdów.
E-Transit Custom to pierwszy w historii pojazd elektryczny wykorzystujący technologię pomp ciepła z wtryskiem pary do ogrzewania i chłodzenia kabiny, montowany standardowo we wszystkich pojazdach. Ten nowy system został zaprojektowany w celu zapewnienia lepszej efektywności energetycznej i optymalnego zasięgu jazdy.
E-Transit Custom jest wyposażony w energooszczędny układ hamulcowy łączący hamowanie tarciowe z hamowaniem odzyskowym.
Zarządzanie energią jest kluczowym czynnikiem dla firm – tym bardziej dla mniejszych. Klienci parkujący w domu korzystają z fachowych konsultacji Forda Pro, prostej instalacji i konserwacji skrzynek ściennych, integracji z pojazdami Forda i intuicyjnego oprogramowania, które ułatwi planowanie i płacenie za ładowanie.
Klienci już decydują, gdzie kupić paliwo na podstawie kilkuprocentowej różnicy w cenie. Ceny energii elektrycznej mogą się znacznie bardziej różnić, więc korzystając z oprogramowania Ford Pro Charging, kierowcy mogą planować np ładowanie podczas tańszych stawek nocnych.
Trójfazowa ładowarka pokładowa E-Transit Custom o mocy 11 kW AC jest w stanie w pełni naładować akumulator w ciągu 7,8 godziny.
E-Transit Custom obsługuje również szybkie ładowanie prądem stałym do 125 kW, aby naładować 15-80 procent w 41 minut.
Małe firmy codziennie używają kabin swoich furgonetek jako biur i stołówek, Custom jest lepszy niż kiedykolwiek w służbie jako jedno i drugie. Nowa odchylana kierownica znajduje się na czele pakietu opcji Mobile Office i może stać się ergonomicznym stojakiem na tablety i laptopy, a także płaskim stołem, aby ułatwić pisanie i przerwy na lunch.
Podłoga ładowni pojazdu jest niższa co ułatwia załadunek ładunku i dostęp do kabiny. Całkowita wysokość E-Transit Custom wynosi teraz poniżej dwóch metrów, aby ułatwić dostęp do obszarów o ograniczonej wysokości, takich jak wielopoziomowe parkingi, garaże i podziemne rampy załadunkowe.
Jako furgon E-Transit Custom oferuje pojemności ładunkowe od 5,8 do 9,0 m3. Dostępne są również nadwozia z podwójną kabiną i kombi, wszystkie z wyborem krótkiego lub długiego rozstawu osi oraz niskiego lub wysokiego dachu. Właściciele, którzy chcą przewieźć do pięciu pasażerów, a także dłuższe przedmioty, takie jak rury, deski lub kajaki, mogą wybrać nową gródź w kształcie litery L, z dwumiejscowym drugim rzędem, a także pełnowymiarową przestrzenią ładunkową z kompozytową grodzią. Ta unikalna w segmencie konstrukcja fabryki eliminuje potrzebę tworzenia własnych rozwiązań przez klientów.
Podobnie jak w większym Tranzycie E-Transit, wszystkie samochody Custom są wyposażone w niezależne zawieszenie tylne z półwleczonym wahaczem , aby przyczynić się do niższej wysokości podłogi i poprawić precyzję kierowania. Przednie koła zostały również przesunięte dalej do przodu, co skutkuje znacznie lepszym dostępem do kabinyj, lepszą przestrzenią na stopy i podnóżkami dla pasażerów z przodu, a także krótszym zwisem przednim dla pewniejszego parkowania i manewrowania.
Każdy E-Transit Custom jest wyposażony w 13-calowy ekran dotykowy o orientacji poziomej, ustawiony pod kątem do kierowcy dla łatwości użytkowania, wyposażony w zaawansowany system komunikacji SYNC 4 i infotainment zasilany przez nowy modem 5G.
Ford Pro przewiduje, że E-Transit Custom zapewni niższe koszty operacyjne w porównaniu z równoważnym pojazdem z silnikiem Diesla; w przypadku E-Transit obniżenie kosztów obsługi może wynieść nawet 40 proc.