Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Ford otwiera dziś pierwszy zelektryfikowany rozdział swojej legendarnej serii Supervan, globalną prezentacją ultrawysokiej wydajności Ford Pro Electric https://youtu.be/n5xea2E4LNMSuperVan https://youtu.be/n5xea2E4LNM podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii.

Ford Pro Electric SuperVan w pełni wykorzystuje potencjał osiągów elektrycznych i ulepszonej łączności, aby osiągnąć najwyższe osiągi ze wszystkich furgonetek Forda w historii i podkreśla ogromne zaangażowanie firmy w elektryfikację .

Cztery silniki elektryczne, akumulator chłodzony cieczą o pojemności 50 kWh i dostosowany do potrzeb system sterowania wytwarzają około 2000 KM w celu przyspieszenia od 0 do 100 km/h poniżej dwóch sekund. Osiągi specjalnie zbudowanego, przystosowanego do jazdy na torze podwozia, w tym komponentów z niedawno zaprezentowanego E-Transit Custom  – pierwszej w pełni elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się w Europie vana  – są uzupełniane przez ekran dotykowy Ford SYNC , a także dodatkowe funkcje umożliwiające sterowanie wyjątkowymi możliwościami elektrycznego SuperVana.

Ulepszona łączność na bieżąco informuje kierowcę i umożliwia transmisję danych w czasie rzeczywistym w celu zdalnego zarządzania pojazdem i zoptymalizowania wydajności, podobnie jak zintegrowane usługi , które mogą zwiększyć produktywność ponad 125 000 klientów Forda Pro w całej Europie. Dostępne są również tryby jazdy do wyboru i technologie hamowania z odzyskiem energii, podobne do tych stosowanych w seryjnych samochodach elektrycznych Forda.

Imponujący, w pełni elektryczny pojazd demonstracyjny został opracowany w tajemnicy przez Ford Performance oraz specjalistów ds. zelektryfikowanych rajdów i wyścigów STARD w Austrii, a projekt nadwozia wykonał zespół Ford Design w Kolonii w Niemczech.

„Osiągi to nie tylko moc obliczeniowa – moc obliczeniowa elektrycznego SuperVana oznacza, że inżynierowie mogą wykorzystywać dane pojazdu w czasie rzeczywistym, aby zoptymalizować jego osiągi, tak jak w samochodach wyścigowych z najwyższej półki” – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports.

Pierwszy SuperVan Forda został zaprezentowany w 1971 roku i był wyposażony w montowany centralnie silnik zaczerpnięty ze zwycięskiego Forda GT40 w Le Mans, aby stworzyć Transita Mk. 1 w przeciwieństwie do innych. Formuła została zastosowana w SuperVan 2; wersja Transita Mk z włókna szklanego . Nadwozie 2 zostało nałożone na monocoque i 590 PS Cosworth V8 samochodu wyścigowego Forda C100. Pojazd ten odrodził się później jako przestylizowany Transit Mk. 3 wyglądający SuperVan 3, napędzany krzyczącym silnikiem Cosworth HB o mocy 650 KM, dzielonym z samochodami Formuły 1 z tamtych czasów.

 Ford Pro Electric SuperVan został zaprezentowany  na Goodwood Festival of Speed, gdzie dynamicznie debiutuje też Ford Ranger Raptor nowej generacji .

Konstrukcja pojazdu demonstracyjnego do sportów motorowych łączy płytę podłogową E-Transit Custom ze stalową ramą przestrzenną i lekkimi kompozytowymi panelami nadwozia. Wykonany na zamówienie zestaw akumulatorów chłodzonych cieczą o pojemności 50 kWh jest zamontowany w celu optymalnego rozłożenia masy i niskiego środka ciężkości. Można go w pełni naładować w ciągu około 45 minut za pomocą standardowej szybkiej ładowarki do pojazdów elektrycznych. Kierowca może uzyskać dostęp do informacji dotyczących ładowania i akumulatora za pośrednictwem ekranu dotykowego w kabinie.

 Cztery silniki elektryczne razem dostarczają około 2000 KM dzięki napędowi na wszystkie koła – wystarczająco, aby rozpędzić ten niesamowity van do 100 km/h w niecałe dwie sekundy i uczynić go najszybszym SuperVanem w historii, a także najczystszym.

 Jak każdy dobry van, elektryczny SuperVan ma przestrzeń ładunkową za kierowcą; drzwi w nadwoziu ułatwiają załadunek i rozładunek ładunku, a Ford opracowuje bezpieczny system zwalniania elektromagnetycznego sterowany za pomocą ekranu SYNC.

 

Wnętrze Forda Pro Electric SuperVan obejmuje pełną klatkę bezpieczeństwa i fotele wyścigowe zgodne ze standardami bezpieczeństwa FIA, a także duży ekran dotykowy SYNC zaczerpnięty bezpośrednio z seryjnych pojazdów Forda, takich jak Ford Mustang Mach-E 6 , kontrolujący zaawansowaną łączność i systemy informacyjne.

Ekran dotykowy umożliwia również sterowanie wybieranymi trybami jazdy, które dostosowują mapy momentu obrotowego elektrycznego SuperVan, hamowanie regeneracyjne i reakcje sterowania do różnych scenariuszy jazdy: Droga , Tor, Drag, Drift i Rally.

Przy niskich prędkościach tryb ECO utrzymuje optymalną wydajność silników, maksymalnie włącza hamowanie regeneracyjne i odcina napęd na tylną oś. Aby uzyskać maksymalną prędkość, przycisk E ‑B oost zapewnia chwilowe zwiększenie mocy i momentu obrotowego na wyciągnięcie ręki kierowcy.

SuperVan to nie tylko demonstracja zaawansowanej wiedzy Forda na temat pojazdów elektrycznych i łączności, ale także eksperyment naukowy z dużą prędkością.

 

#FOS #FordProElectricSuperVan #FordPro #FordPerformance

 

Początek strony