Główną atrakcją targów IAA jest na stoisku Mercedesa-Benza eActros LongHaul, po raz pierwszy prezentowany w Hanowerze publicznie.
Seryjny eActros LongHaul ma mieć zasięg około 500 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora i jest w stanie ładować go w szybkiej technologii megawat. Gotowość do produkcji seryjnej planowana jest na 2024 rok. Kolejną innowacją na targach jest akumulatorowy Mercedes-Benz eActros 300 w wersji ciągnika do elastycznego ciężkiego transportu dystrybucyjnego. Ponadto Daimler Truck zapowiedział, że Mercedes-Benz eAtego z napędem akumulatorowym będzie przeznaczony dla segmentu pojazdów o średniej ładowności. Kolejną atrakcją jest prezentacja lekkiego, zasilanego akumulatorem eCantera nowej generacji FUSO .
eActros _ LongHaul ma trzy zestawy akumulatorów zapewniające zainstalowaną całkowitą pojemność ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne, w ramach nowej e-osi, generują moc ciągłą 400 kW i moc szczytową ponad 600 kW. Będzie pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem seryjnym Mercedes-Benz Trucks, który będzie produkowany od początku do końca na istniejącej linii montażowej w fabryce samochodów ciężarowych Wörth . Bo w przypadku eActrosa 300/400 i eEconic elektryfikacja odbywa się dotychczas w oddzielnym procesie w Future Truck Center w Wörth .
Baterie zastosowane w eActrosie LongHaul wykorzystują nową technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Charakteryzują się one przede wszystkim długą żywotnością i większą energią użytkową. Można je naładować od 20 do 80 procent w mniej niż 30 minut na stacji ładującej o mocy około jednego megawata. Pierwsze prototypy już przechodzą intensywne testy, a eActros LongHaul będzie w tym roku testowany na drogach publicznych.
Natomiast model eActros 300 jako ciągnik siodłowy może ciągnąć wszystkie standardowe europejskie naczepy, biorąc pod uwagę maksymalną dopuszczalną długość całkowitą. E-ciężarówka jest oparta na tej samej technologii, co eActros 300/400. Trzy pakiety akumulatorów, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh 1 , zapewniają zasięg do 220 km na jednym ładowaniu akumulatora. Uruchomienie produkcji seryjnej planowane jest na drugą połowę 2023 roku.
Ambicją Daimler Truck, nadal deklarowaną, jest oferowanie do 2039 roku wyłącznie nowych pojazdów neutralnych pod względem emisji CO (tzw. tank-to-wheel).
Pierwsze prototypy ciężarówki Mercedes-Benz GenH2 przechodzą już intensywne testy – zarówno na wewnętrznym torze testowym, jak i na drogach publicznych.
.