Okres zgłoszeniowy do tegorocznego sezonu FIA European Truck Racing Championship rozpoczął się już, a zawodnicy chętni do wzięcia udziału w pełnej kampanii zostaną przyjęci do 22 kwietnia.
Jak ogłoszono po grudniowym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych FIA, mistrzostwa odbędą się w ośmiorundowym kalendarzu, obejmującym od przedostatniego weekendu maja do początku października i będą zawierały miejsca dobrze ugruntowane na mapie wyścigów ciężarówek.
Po wydarzeniu podnoszącym kurtynę w Misano we Włoszech, bractwo FIA ETRC przeniesie się na Hungaroring. W lipcu do kalendarza powrócą dwa znane tory – Slovakia Ring (po raz pierwszy od 2019 roku) i Nürburgring, który został odwołany w zeszłym roku z powodu katastrofalnych powodzi w niemieckiej Nadrenii w przeddzień imprezy.
Tradycyjnie druga część sezonu składać się będzie z czterech spotkań wyścigowych (Autodrom Most, Zolder, Le Mans i Jarama) odbywających się w ciągu pięciu tygodni, zapewniając ekscytującą i szybką fazę decydującą o tytule sezonu.
Marek Nawarecki, dyrektor Działu Samochodów Sportowych i Turystycznych FIA, powiedział: "Po kilku trudnych latach, zawody FIA European Truck Racing Championship weszły w zakręt i obecnie znajdują się na trajektorii wznoszącej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy miało miejsce kilka pozytywnych zmian, w tym udane wdrożenie biodiesla HVO i rozszerzenie współpracy Goodyeara jako wyłącznego dostawcy opon na mistrzostwa.
"W zeszłym sezonie mieliśmy niesamowicie konkurencyjną siatkę z mieszanką różnych producentów, a rok 2022 bez wątpienia przyniesie więcej wspaniałych wyścigów ciężarówek" - powiedział dyrektor zarządzający ETRA Rolf Werner.