Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Michelin wprowadza nowy rozmiar swojej popularnej opony ciężarowej MICHELIN X Multi Energy, oferta poszerza się o model 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową.

Opona w istotny sposób obniża zużycie paliwa oraz charakteryzuje się trwałością i wydłużonym czasem użytkowania, co przekłada się bezpośrednio na niższe koszty przewoźników. MICHELIN X Multi Energy w nowym rozmiarze zużywa nawet o 0,7 l paliwa na 100 km mniej niż jej poprzedniczka (na podstawie kalkulacji z VECTO).

Gama MICHELIN X Multi Energy do transportu międzynarodowego, krajowego i regionalnego powiększa się o rozmiar 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową.Nowa wersja opony stanowi uzupełnienie popularnego w transporcie europejskim rozmiaru 315/70 R 22.5 z gamy MICHELIN X Multi Energy.

Obniżenie zużycia paliwa, długi przebieg oraz znakomita wytrzymałość opony została zapewniona dzięki zastosowaniu czterech innowacyjnych technologii Michelin – Infinicoil, Regenion, Powercoil i Duracoil. Infinicoil to kord stalowy o długości do 400 metrów nawinięty na całym obwodzie opony, który oprócz wzmocnienia jej konstrukcji zapewnia większą stabilność, mniejsze zużycie paliwa i trwałość opony. Regenion to technologia oparta na druku 3D form wulkanizacyjnych tworzywami metalicznymi, umożliwia otrzymanie w klockach bieżnika rowków, które otwierają się wraz z zużywaniem się opony.

Powercoil to bardziej wytrzymały, lżejszy stalowy kord osnowy nowej generacji.

Duracoil (w profilu 80) to stopka opony usztywniona i wzmocniona tkaniną nylonową. Rozwiązanie pozwala na podniesienie indeksu nośności i bieżnikowalności opony.

Opona MICHELIN X Multi Energy jest przystosowana do pogłębiania i bieżnikowania, posiada oznaczenie 3PMSF i M+S, które informuje o bardzo dobrej przyczepności opony w każdych warunkach pogodowych.

Wprowadzenie nowego rozmiaru MICHELIN X Multi Energy jest również odpowiedzią na potrzeby producentów pojazdów, którzy muszą spełnić wymagania ujęte w nowych regulacjach europejskich dotyczących obniżenia emisji CO2. Przynosząca oszczędności gama MICHELIN X Multi Energy o wyjątkowo niskim oporze toczenia otrzyma homologacje wszystkich wiodących producentów samochodów ciężarowych w 2021 roku (rozmiar 315/80 R 22.5).

 

 

 

 

Początek strony