„Ze względu na zmienny popyt, floty poszukują sposobów na prowadzenie działalności w najbardziej efektywny sposób, aby kontrolować koszty” – mówi Alberto Villarreal, dyrektor zarządzający Proactive Solutions & Fleet Europe w Goodyear.
Ważne jest, aby floty w jak największym stopniu zapobiegały przestojom i zwiększały mobilność, jednocześnie kontrolując koszty paliwa, zmniejszając zużycie opon i obniżając koszty konserwacji i administracji.
Istnieje wiele rozwiązań, takich jak czujniki w oponach i technologie oszczędzające czas, które pomagają menedżerom flot osiągać maksymalną wydajność operacyjną. Nie mniejsze znaczenie ma posiadanie odpowiedniego wsparcia serwisowego, które również może pomóc flotom sprostać wymaganiom współczesnego świata.
Zwrócenie uwagi na powtarzające się zadania pomaga w identyfikacji obszarów, w których technologia może przyczynić się do oszczędności czasu. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprawdzanie opon, wykonywanie zadań administracyjnych w biurze, czy przyjmowanie kart czasu pracy od kierowców, istnieje rozwiązanie, które może zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.
Przykładem takiego rozwiązania jest czytnik najazdowy, zainstalowany w bazie transportowej, który automatycznie sprawdza stan opon i obciążenie wszystkich osi, gdy pojazd nad nim przejeżdża. Jest to technologia, która drastycznie zmniejsza potrzebę ręcznego sprawdzania ciśnienia w oponach i bieżnika. Przykładowo w przypadku 50 pojazdów czas spędzony na kontroli skraca się z 20 do zaledwie jednej godziny.
Większość nowych pojazdów jest bardziej wydajna niż poprzednia, ale modernizacja całej floty to kosztowne przedsięwzięcie. W międzyczasie można zastosować wiele innych sposobów kontroli kosztów paliwa, od ekonomicznej jazdy po rozsądny wybór opon.
Efektywne paliwowo opony pomogły flocie Omega Pilzno znacznie obniżyć koszty paliwa. Kierownik techniczny floty, Krystian Tyksiński powiedział: „Używamy opon paliwooszczędnych, które wraz z innymi środkami pomogły nam znacznie zredukować zużycie paliwa i ograniczyć emisję CO2 nawet o 20%.”