Mercedes-Benz eActros LongHaul zdobył nagrodę Truck Innovation Award 2023.
Prestiżową nagrodę wręczono Karin Radström, CEO Mercedes-Benz Trucks, podczas IAA Transportation w Hanowerze w Niemczech.
Nagroda Truck Innovation Award - która potwierdza ogromne zmiany technologiczne i transformację energetyczną w sektorze motoryzacyjnym – przyznawana jest przez jury International Truck of the Year (IToY). Ta grupa składa się z 25 redaktorów zajmujących się pojazdami użytkowymi i dziennikarzy reprezentujących wydawnictwa transportowe z Europy.
Z zwycięskim wynikiem 112 głosów, ciężarówka akumulatorowo-elektryczna (BEV) Mercedes-Benz Trucks walczyła z ZF eTrailer, w pełni elektrycznym Volta Trucks Zero i Faun Enginius, pojazdami zasilanymi ogniwami paliwowymi do misji komunalnych.
Dziennikarze IToY chwalili zaawansowane cechy eActrosa LongHaul, w którym zastosowano szybko ładującą się baterię w technologii ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) o długiej żywotności. Zapowiedziany po raz pierwszy w 2020 roku eActros LongHaul przechodzi już intensywne testy, w tym roku trafi na drogi publiczne i zbliża się do produkcji w 2023 roku.
Dziennikarze ITOY docenili także kompaktowe wymiary ciągnika, rozstaw osi 4 metry, mieści trzy akumulatory o łącznej pojemności zainstalowanej ponad 600 kWh i dwa silniki elektryczne w ramach nowej e-osi o mocy ciągłej 400 kW.
Podsumowując głosowanie jury, przewodniczący International Truck of the Year Gianenrico Griffini skomentował:
„Mercedes-Benz eActros LongHaul otwiera nowy rozdział w e-mobilności. To dowód że przejście na transport długodystansowy neutralny pod względem emisji CO2 jest osiągalnym celem, opierając się na najnowocześniejszej technologii. ”