Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Daimler planuje podział na dwie firmy i wprowadzenie na giełdę Daimler Truck, aby przyspieszyć osiągnięcie zerowej emisji.

Znaczący pakiet większościowy działu ciężarowego zostałby przekazany obecnym akcjonariuszom Daimlera. Sygnalizowany jest zamiar zmiany nazwy Daimlera na Mercedes-Benz, w odpowiednim czasie.
Natomiast Mercedes-Benz będzie wiodącą na świecie firmą zajmującą się luksusowymi samochodami, zobowiązaną do bycia liderem w dziedzinie napędów elektrycznych i oprogramowania samochodowego.

Daimler Truck ma przyspieszyć swoją drogę do zerowej emisji, jako największy na świecie producent ciężarówek i autobusów oraz lider technologiczny.
Zakłada się, że obie firmy będą miały dużą płynność i będą realizować ambitne cele finansowe.

Daimler planuje fundamentalną zmianę w swojej strukturze, mającą na celu uwolnienie pełnego potencjału jego działalności. Rada nadzorcza i zarząd Daimlera zgodziły się dziś ocenić wydzielenie biznesu samochodów ciężarowych i autobusów i rozpocząć przygotowania do oddzielnego notowania Daimler Truck. Planuje się, że znacząca większość udziałów w Daimler Truck zostanie przekazana akcjonariuszom Daimlera. Firma Daimler Truck będzie miała w pełni niezależne kierownictwo, niezależny ład korporacyjny, w tym niezależnego przewodniczącego Rady Nadzorczej, i ma zostać zakwalifikowana jako spółka DAX. Oczekuje się, że transakcja i notowanie Daimler Truck na giełdzie we Frankfurcie zakończy się przed końcem roku 2021. Ponadto intencją Daimlera jest zmiana nazwy na Mercedes-Benz w odpowiednim czasie.
„To historyczny moment dla Daimlera. To początek głębokiej zmiany kształtu firmy. Mercedes-Benz Cars & Vans oraz Daimler Trucks & Buses to różne firmy o określonych grupach klientów, ścieżkach technologicznych i potrzebach kapitałowych. Obie firmy działają w branżach, które stoją w obliczu poważnych zmian technologicznych i strukturalnych. Biorąc pod uwagę ten kontekst, wierzymy, że będą w stanie działać najefektywniej jako niezależne podmioty, wyposażone w dużą płynność netto i wolne od ograniczeń strukturalnych ”- powiedział Ola Källenius, Prezes Zarządu Daimler i Mercedes-Benz.
W ramach tego procesu firma planuje przydzielić zasoby i zespoły z dzisiejszego Daimler Mobility zarówno do Mercedes-Benz, jak i Daimler Truck.
Daimler Truck stawia sobie za cel wzrost i przyspieszenie nowych technologii,ale
zamierza generować wartość dla swoich akcjonariuszy, przyspieszając realizację swoich planów strategicznych, zwiększając rentowność.
„Dzięki ukierunkowanym partnerstwom przyspieszymy rozwój kluczowych technologii, aby szybko dostarczać najlepsze w swojej klasie produkty naszym klientom ”- powiedział Martin Daum, członek zarządu Daimler i prezes zarządu Daimler Truck.
„Daimler Truck ma już solidną podstawę finansową, a nasz model biznesowy jest solidny. Będziemy nadal pracować nad zarządzaniem przepływami pieniężnymi i wiemy, jak radzić sobie z branżowymi cyklami rynkowymi ”- dodał Daum.
Daimler Truck to największy na świecie producent ciężarówek i autobusów, zatrudniając ponad 100 000 pracowników, łączy siedem marek pod jednym dachem. W 2019 roku do klientów dostarczono łącznie około pół miliona ciężarówek i autobusów. Przychody w 2019 r. wyniosły 40,2 mld euro dla Daimler Trucks i 4,7 mld euro dla Daimler Buses.
Manfred Bischoff, Przewodniczący Rady Nadzorczej Daimlera: „Mercedes-Benz i Daimler Truck wkraczają w tę transformację ze znaczącymi mocnymi stronami i jesteśmy przekonani, że będą jeszcze silniejsze jako niezależne firmy, obsługujących swoich klientów. Z uwagi na różne profile zwrotu i potrzeby kapitałowe, uzasadnienie dla dwóch niezależnych podmiotów jest oczywiste. Jesteśmy przekonani, że rynki kapitałowe docenią możliwość inwestowania w wyraźniej ukierunkowane, czysto działające biznesy. Ostateczna decyzja o podziale musi zostać podjęta przez nadzwyczajne zgromadzenie wspólników Daimlera, które planowane jest na III kwartał 2021 roku. ”
Planowana struktura transakcji polegałaby na przeniesieniu przez Daimler większości udziałów Daimler Truck na swoich akcjonariuszy proporcjonalnie, zgodnie z istniejącymi udziałami, ale zamierza zachować udziały mniejszościowe.
Wszystkie dalsze szczegóły dotyczące planowanego podziału zostaną przedstawione akcjonariuszom na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników w III kwartale 2021 r.

 

Początek strony