Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Renault podsumowało miniony rok, w którym sprzedało blisko 3 mln samochodów, z czego w Polsce 52 tysiące.

W czasach postępującej globalizacji i tworzenia grup i aliansów takich jak ostatnio Stellantis, wyniki produkcyjne marek i koncernów trzeba obserwować starannie.

Grupa Renault sprzedała w trudnym 2020 roku 2 950 tys. samochodów z czego połowę w Europie. Największe rynki zbytu to Francja, Rosja i Niemcy. Polska chwilowo na 15 miejscu. Ciekawostka – najchętniej kupowanym w Europie samochodem Grupy było … Sandero !

Powszechnie wiadomo, że Renault jest najmocniejsze w produkcji samochodów elektrycznych, więc nie dziwi, że w ub roku zwiększyło ich sprzedaż o 102 procent! Elektryfikacja sięga także interesujących nas pojazdów dostawczych. Co trzeci elektryczny LCV w Europie to Renault Kangoo ZE.

W Polsce rok miniony nie był dla grupy Renault łatwy, bo choć średni spadek sprzedaży aut wyniósł 22 procent, dla Francuzów było to 25 proc. A i tak Polacy kupili 52 500 samochodów z czego 30 tys. marki Renault, a 22 500 Dacia. Byłoby ich więcej gdyby nie braki niektórych modeli głównie Dacia, do której brakowało poszukiwanych wersji silnikowych.

Renault sprzedało blisko 9000 samochodów dostawczych co dało 15 procent udziału w tym rynku. Mocną stroną tego segmentu były pojazdy zabudowywane, których było 5380.

Celem Renault Polska na bieżący rok jest zwiększenie sprzedaży i utrzymanie pozycji lidera aut dostawczych.

W zadaniach dotyczących obsługi klienta najciekawiej brzmi zapowiedź usługi polegającej na dostarczaniu klientom filmu z wykonanej naprawy ich auta w warsztacie. Rozwinięte będą także usługi rezerwacji testów (także 24 godzinnych) samochodów przed zakupem. Wśród zapowiadanych nowości produktowych są SUV Renault Arkana, dostawcze Kangoo Van i Express Van, nowy Trafic kombi po faceliftingu, Dacia Spring. Do końca roku w sprzedaży będzie i obecne Kangoo Express i nowe wersje wprowadzane wiosną. Technicznym wyróżnikiem nowej gamy Kangoo będzie tzw open sesame czyli możliwość załadunku auta z boku.

W konferencji wzięli udział; atache Janusz Chodyła, dyrektor wykonawczy Tomasz Mróz,szefowa markatingu Beata Bednarek, a także Paweł Baranowski z samochodów dostawczych.

Początek strony