Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Niedawno w teście porównawczym European Truck Challenge nowy MAN TGX osiągnął najlepszy wynik pod względem kosztów eksploatacji, a także zajął pierwsze miejsce pod względem zużycia.

W ogólnej ocenie zaangażowanych pojazdów dało to doskonałe drugie miejsce, zaraz za siostrzaną firmą Scania. Wcześniej MAN TGX wrócił do Monachium, wygrywając w renomowanym Euro Truck Test.

Jeśli chodzi o koszty operacyjne (jedna z kluczowych kategorii oceny European Truck Challenge), MAN TGX 18.510 częściowo wyprzedził trzech konkurentów: Scania 540 S, Mercedes-Benz Actros 1853 i DAF XF 530 ze swoimi 73,2 centa. na kilometr. Dzięki niskiemu zużyciu wynoszącemu 28,1 litra na 100 kilometrów, był prawie na równi z ciężarówką, która zajęła pierwsze miejsce, Scanią 540 S (28,0 litrów). Wraz z najlepszymi ocenami dotyczącymi systemów pomocy kierowcy, obsługi pojazdu, wnętrza i miejsca do odpoczynku, zapewnił tym samym bardzo pewne drugie miejsce w ogólnej ocenie.

Nowy MAN TGX, który po raz pierwszy został zaprezentowany w lutym 2020 roku, był w stanie udowodnić swój kaliber w kolejnym ważnym teście porównawczym Krótko przed tym MAN TGX 18.430 wygrał Euro Truck Test - wyprzedzając Scanię i Mercedesa-Benza - dzięki spalaniu 23,41 litra na 100 km i z najlepszym wynikom w ocenie kierowców.

ETC i ETT

European Truck Challenge (ETC), które w 2020 roku odbyło się po raz siódmy, odbywa się pod kierownictwem niemieckiego magazynu specjalistycznego „KFZ-Anzeiger” we współpracy z innymi europejskimi publikacjami.Trasa testowa, która znajduje się w południowej Dolnej Saksonii i ma długość 188 kilometrów, rozciąga się od Bockenem w Harzu do Hannoversch Münden / Stauffenberg i z powrotem. Rywalizowały ciągniki siodłowe o mocy ok. 500 KM .

Organizowany od 2006 roku Euro Truck Test (ETT) jest przygotowywany przez niemieckie czasopisma specjalistyczne „Trucker” i „Verkehrsrundschau”, uczestniczą także inne europejskie magazyny specjalistyczne. 342,8-kilometrowa trasa testowa biegnie na północ od Monachium, między innymi przez Regensburg, Norymbergę i Ingolstadt. Cechą szczególną dla pomiarów zużycia w ETT jest pojazd referencyjny . Pozwala to na wyrównanie różnych warunków, m.in. wpływu pogody podczas poszczególnych jazd testowych, pod względem porównywalności pojazdów testowych. Podczas ETT 2020 skupiono się na ciągnikach siodłowych o mocy nieco powyżej 400 KM.

 

Początek strony