Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Luca de Meo, szef Grupy Renault przedstawił „Renaulution”, nowy plan strategiczny, który ma na celu przejście od wielkości produkcji do jej wartości.

Ten plan strategiczny składa się z 3 uruchamianych równolegle faz:
„Wskrzeszenia” - do 2023 r. Będzie koncentrować się na odzyskiwaniu marży i generowaniu gotówki, „Renowacji”, obejmującej okres do 2025 roku, obejmie odnowione i wzbogacone zasoby, zasilając rentowność marki, „Rewolucję” od 2025 r. - zmieni model biznesowy na technologię, energię i mobilność.
Zwiększanie rentowności odbędzie się poprzez 4 zróżnicowane jednostki biznesowe w oparciu o wzmocnione marki, orientowane na klientów i rynki. Plan obniżenia kosztów stałych o ponad 2 mld euro w ciągu 3 lat został już przedstawiony a nowa organizacja pomoże go wdrożyć.
Zgodnie z tą organizacją, firma nie będzie już mierzyć swoich wyników udziałem w rynku i sprzedażą, ale rentownością, generowaniu gotówki i efektywności inwestycji.
Grupa wyznacza nowe cele finansowe: osiągnąć ponad 3% marży operacyjnej grupy, czyli około 3 mld EUR do 2023r. A do 2025 roku co najmniej 5% marży operacyjnej grupy, czyli około 6 mld €.
Luca de Meo, CEO Groupe Renault, powiedział: „ Renaulution to coś więcej niż zmiana, to głęboka transformacja naszego modelu biznesowego. Przejdziemy od firmy samochodowej zajmującej się technologią, do firmy technologicznej zajmującej się samochodami.
Oznacza to m.in. racjonalizację platform samochodowych z 6 do 3 a układów napędowych z 8 do 4 rodzin.
Nowe 4 jednostki biznesowe to; Renault, Dacia-Lada, (zwiększona wydajność: z 4 platform do 1, z 18 typów nadwozi do 11,),Alpine oraz Mobilize.
Ta nowa jednostka biznesowa ma na celu rozwój nowych źródeł zysków z usług związanych z danymi, mobilnością i energią.
A jak się ta rewolucja ma do nowej generacji dostawczego Kangoo ? Wydaje się, że zapowiedziana na II kwartał nowa gama dostawcza będzie jeszcze wprowadzona po staremu, gdyż jak widać na zdjęciu, jest niemal gotowa...

 

 


Początek strony