Po pierwszych 10 miesiącach 2024 roku Stellantis utrzymuje silną pozycję na rynku europejskim, zapewniając sobie drugie miejsce z udziałem w rynku wynoszącym prawie 17,5%.
Pomimo, że łączna sprzedaż w branży spadła w ostatnich miesiącach, mocne wyniki Stellantis w wybranych markach i krajach podkreślają jej umiejętność radzenia sobie w trudnych warunkach rynkowych.
Na spowalniającym rynku samochodów zelektryfikowanych, spółka Stellantis odnotowała znaczący wzrost dzięki swojej szerokiej ofercie samochodów BEV, PHEV i MHEV. Modele z napędem elektrycznym (BEV) odnotowały w październiku udział w rynku na poziomie 12,5% w krajach UE29, przy wzroście sprzedaży o 1,2%. We Francji wolumen sprzedaży wzrósł o ponad 10% (ponad 31% od początku roku), a model Peugeot e-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w pierwszych dziesięciu miesiącach roku. Od początku roku, Peugeot e-208 i Fiat 500e znajdują się wśród pięciu najlepiej sprzedających się samochodów BEV (samochody osobowe i dostawcze).
Po pierwszych 10 miesiącach 2024 r. Stellantis odnotował w krajach UE29 udział w rynku na poziomie 17,5% od początku października i utrzymał silną pozycję, zajmując drugie miejsce w rankingu europejskim.
We Francji Stellantis utrzymał udział w rynku na poziomie 30%, a we Włoszech na poziomie ponad 31%, pięć modeli Stellantis znalazło się w pierwszej dziesiątce na obu rynkach (samochody osobowe).
„Pomimo trudnego i zmieniającego się rynku, Stellantis cały czas udowadnia swoją odporność i zdolność adaptacji w Europie” - powiedział Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis w regionie Rozszerzonej Europy.
W październiku Stellantis Pro One zajął pierwsze miejsce na rynku pojazdów użytkowych z ponad 31% udziałem w rynku i wzrostem sprzedaży o 3,6% rok do roku, i 35,7% udziałem w segmencie pojazdów elektrycznych. W Niemczech wzrost ten ponownie był szczególnie zauważalny, ponieważ Stellantis Pro One zajął tam pozycją lidera i odnotował mocny udział w rynku na poziomie 23,3%, z +2,3 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Pozostaje liderem również w Hiszpanii z 42% udziałem w rynku, a marki Citroën i Peugeot są odpowiednio liderami rynku samochodów użytkowych i elektrycznych samochodów użytkowych. We Włoszech Stellantis zajmuje pierwsze miejsce z 38,24% udziałem w rynku, z Fiatem Professional jako liderem z udziałem na poziomie 21,5% i Ducato z udziałem równym prawie 10%. W październiku również w Polsce zajmuje pozycję lidera w segmencie pojazdów użytkowych z 24% udziałem w rynku.