Firma Torc Robotics, zajmująca się autonomiczną jazdą, wspierana przez Daimler Truck, osiągnęła możliwość samodzielnego prowadzenia pojazdów na zamkniętym torze w Teksasie i pracuje nad komercyjnym uruchomieniem tej technologii w 2027 r.
Torc Robotics, niezależna spółka zależna Daimler Truck i pionier technologii pojazdów autonomicznych, ogłosiła niedawno, że pomyślnie ukończyła zaawansowaną walidację swoich autonomicznych ciężarówek na zamkniętym, wielopasmowym torze w Teksasie w USA.
Przeprowadzony przy pełnej prędkości roboczej do 65 mil na godzinę (ok. 105 km/h) test akceptacji produktu podkreśla postęp Torc w zakresie możliwości autonomicznej jazdy i przygotowuje firmę do skalowania i komercjalizacji bezpiecznych, solidnych rozwiązań autonomicznego transportu ciężarowego do 2027 roku. W przeciwieństwie do wersji demonstracyjnej ten kamień milowy podkreśla wejście Torc w skalowalną wersję produktu, z zastosowaną technologią sztucznej inteligencji, architekturą systemu, wbudowanym sprzętem produkcyjnym i inżynierią bezpieczeństwa, które łączą się, aby ukształtować produkt, który priorytetowo traktuje najlepsze praktyki oprogramowania i bezpieczniejsze drogi dla wszystkich.
Joanna Buttler, szefowa Autonomous Technology Group w Daimler Truck, mówi: „Gotowy do autonomii Freightliner Cascadia z redundantnymi funkcjami bezpieczeństwa jest pierwszym w branży i stanowi podstawę autonomicznej jazdy. Osiągnięcie możliwości jazdy bez kierowcy to wybitne osiągnięcie zespołów Torc i Daimler Truck. Pokazuje postęp i zintegrowany rozwój w kierunku uczynienia autonomicznej jazdy ciężarówką na dużą skalę rzeczywistością”.
„To kluczowy moment w naszej misji budowania dochodowego, skalowalnego biznesu jako wiodącego na świecie rozwiązania autonomicznego” — skomentował dyrektor generalny Torc, Peter Vaughan Schmidt. „Zaobserwowaliśmy imponującą niezawodność w naszych powtarzających się przejazdach bez kierowcy, które wykorzystały niezrównaną wbudowaną i zintegrowaną platformę Torc na Freightliner Cascadia firmy Daimler Truck. Nie możemy się doczekać, aby odblokować pełną wartość oprogramowania do autonomicznej jazdy dla klientów, którzy stawiają na pierwszym miejscu bezpieczeństwo, koszty operacyjne, łatwość użytkowania i niezawodność”.
Osiągnięcie możliwości prowadzenia ciężarówki bez kierowcy bezpieczeństwa w kabinie jest znaczącym kamieniem milowym w komercjalizacji autonomicznej jazdy. Do tej pory Daimler Truck i Torc testowały i rozwijały autonomiczną jazdę z kierowcą bezpieczeństwa i operatorem na pokładzie. Ich zadaniem jest ciągłe monitorowanie ciężarówki podczas wszystkich operacji i gotowość do przejęcia kontroli nad autonomicznym kierowcą w dowolnym momencie. Daimler Truck i Torc udowodniły, że oprogramowanie do autonomicznej jazdy Torc może bezpiecznie poruszać się po autostradach, ulicach, rampach i zakrętach na kontrolowanych skrzyżowaniach.
Torc Robotics z siedzibą w Blacksburg w stanie Wirginia jest spółką zależną Daimler Truck AG, ma ponad 19 lat doświadczenia w pionierskich zastosowaniach z zakresu bezpieczeństwa i jazdy autonomicznej. Torc oferuje kompletne oprogramowanie i rozwiązanie integracyjne dla pojazdów autonomicznych, a obecnie koncentruje się na komercjalizacji autonomicznych ciężarówek do zastosowań długodystansowych w USA.