Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Pierwsze pojazdy  eActros 600 zostaną wyprodukowane i zarejestrowane przed końcem 2024 roku. W każdym  zostanie zamontowany centralny komponent z zakładu Mercedes-Benz w Mannheim: tak zwany przedni box.

Przednia skrzynka to złożony moduł technologiczny z kilkoma jednostkami sterującymi, komponentami wysokiego napięcia i elektryczną sprężarką powietrza, który znajduje się w przestrzeni wcześniej zajmowanej przez silnik spalinowy. W przeciwieństwie do silnika wysokoprężnego przednia skrzynka nie ma określonej funkcji napędowej, ale zawiera dużą liczbę komponentów, które są niezbędne do działania ciężarówki. Łącznie jest to ponad 1000 pojedynczych części. Umieszczenie tak dużej liczby komponentów w bardzo ograniczonej przestrzeni było szczególnym wyzwaniem w procesie rozwoju. Ostatecznie udało się to osiągnąć za pomocą tak zwanej „struktury warstwowej”, w której poszczególne komponenty są budowane od dołu do góry.

Andreas Moch, kierownik zakładu w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim: „Przednia skrzynia to jednostka intensywnie montowana w pojazdach zasilanych akumulatorem. Po udanej fazie prototypu z przyjemnością przechodzimy do produkcji seryjnej. Zarówno przygotowanie ramy, jak i montaż wszystkich poszczególnych komponentów oraz testowanie tych jednostek są wykonywane przez fabrykę Mercedes-Benz w Mannheim”.

„Nasza fabryka Mercedes-Benz Mannheim jest centrum kompetencji w zakresie technologii akumulatorów i systemów wysokiego napięcia w Daimler Truck. Wraz z rozpoczęciem produkcji przedniej skrzyni osiągamy już drugi kamień milowy w tym roku, po tym jak latem otworzyliśmy nasze Centrum Technologii Akumulatorowych. Pokazuje to, że jesteśmy dobrze przygotowani pod względem transformacji i wnosimy istotny wkład w kształtowanie bezemisyjnej mobilności przyszłości”.

Bruno Buschbacher, przewodniczący rady zakładowej zakładu Mercedes-Benz Mannheim: „Bardzo się cieszę, że udało nam się wprowadzić na rynek pierwszy produkt, przednią skrzynię, na mocy umowy zawartej w 2021 r., a część układu napędowego dla napędów alternatywnych znajduje się teraz w Mannheim. To ważny krok w transformacji naszej wieloletniej fabryki silników. ”

Przez okres około roku przeprowadzono szeroko zakrojone prace renowacyjne w budynku, który ma ponad 100 lat, aby stworzyć linię produkcyjną front box. Między innymi odnowiono powłokę podłogową o powierzchni 5500 m², wentylację hali i oświetlenie oraz przebudowano konstrukcję nośną. Następnie zainstalowano nowoczesną linię produkcyjną ze strefą logistyczną. Oferuje ona wysoki stopień elastyczności dla różnych ilości, wariantów produktów i kolejnych generacji.

Linia montażowa „przedniego pudełka” składa się z czterech kolejnych sekcji produkcyjnych. Każda z tych sekcji zawiera różne stanowiska montażowe, z odpowiadającymi im strefami materiałowymi i stanowiskami wstępnego montażu zlokalizowanymi z boku. Tutaj poszczególne poziomy przedniego pudełka są kończone jeden po drugim. Po każdym ukończonym poziomie przednie pudełko przechodzi przez tzw. bramkę jakości, gdzie weryfikuje się prawidłowe wykonanie procesu montażu przed zbudowaniem kolejnego poziomu.

Zespół produkcyjny składa się obecnie z 25 pracowników, ale w przyszłości liczba ta może wzrosnąć do 170. Aby optymalnie przygotować pracowników zakładu w Mannheim do wyzwań transformacji, od października tego roku są oni szkoleni w nowym centrum szkoleniowym wysokiego napięcia. Oferuje ono praktyczne środowisko nauki, w którym uczestnicy mogą zdobyć kompleksową wiedzę na temat najnowszych technologii wysokiego napięcia i akumulatorów. W tym celu stosowane są innowacyjne metody nauczania, takie jak okulary wirtualnej rzeczywistości i technologia rozszerzonej rzeczywistości.

Zakłady w Gaggenau i Kassel, które są częścią sieci produkcyjnej i technologicznej dla elektrycznych komponentów napędowych i systemów akumulatorowych w Daimler Truck, będą również dostarczać kluczowe komponenty dla eActrosa 600. Zakład Mercedes-Benz w Gaggenau ,  będzie produkować komponenty przekładni, takie jak wały i koła zębate, a także części obudowy. Będą one dostarczane do zakładu Mercedes-Benz w Kassel, centrum kompetencji dla konwencjonalnych osi i elektrycznych systemów napędowych. Komponenty osi i przekładni zostaną tutaj w pełni zmontowane.

eActros 600 do transportu dalekobieżnego świętował swoją światową premierę pod koniec 2023 roku.

Dzisiejsza fabryka Mercedes-Benz Mannheim  to  ponad 4600 pracowników produkujących  w tym miejscu silniki i powiązane komponenty do pojazdów użytkowych. Jest to również centrum kompetencyjne Daimler Truck w zakresie technologii akumulatorowych i systemów wysokiego napięcia .

 

Początek strony