Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Od 1924 roku Théault specjalizuje się w budowie  transporterów koni. Teraz  normandzki producent nadwozi  prezentuje 12-metrowy model wystawowy „ Élégance Lounge”, oparty na Mercedesie Actros 2551 6x2 z silnikiem OM 471.

Wykorzystując Mercedesa Actrosa jako podstawę, biuro projektowe Théault opracowało niezbędne przebudowy we współpracy z inżynierami produktu z Daimler Truck France – w tym stworzenie przejścia między kabiną kierowcy a częścią mieszkalną. Ta część mieszkalna została zaprojektowana w stylu łodzi rekreacyjnej, z dużą ilością drewna i jasnych kolorów. Wyposażenie obejmuje w pełni wyposażoną kuchnię, łazienkę z prysznicem typu walk-in i 400-litrowym zbiornikiem na wodę, stół jadalny dla sześciu osób, telewizor, kino domowe, a nawet piwniczkę na wino. Na nocleg ciężarówka oferuje sześć miejsc do spania, rozmieszczonych na trzech podwójnych łóżkach. Jedno z łóżek znajduje się nad furgonetką, którą można powiększyć dzięki elektrycznemu rozszerzeniu, opisanemu przez Théaulta jako „pop-up”. Dodatkowe łóżko można wykorzystać zamiast stołu jadalnego, a trzecie znajduje się nad częścią kierowcy na elektrycznie opuszczanej platformie.

Inne funkcje elektryczne ułatwiają również dostęp do boksów dla koni i sterują bocznym przedłużeniem nadwozia, co może zwiększyć wnętrze ciężarówki do 50 m².  Elastyczna aluminiowa konstrukcja z panelami izolacyjnymi i zewnętrzną warstwą poliestru może być również indywidualnie dostosowana do życzeń klienta. Nic dziwnego, że planowanie i budowa tego Actrosa „ Élégance Lounge” zajęły około 3000 godzin pracy.

Jedną ze szczególnych cech tego modelu Actrosa jest to, że w dowodzie rejestracyjnym pojazdu wpisano licencję dla czterech osób – rzadkość. Oprócz standardowych siedzeń kierowcy i przedniego pasażera, jest drugi rząd siedzeń z dwoma innymi siedzeniami. Zapewnia to dodatkowy komfort, szczególnie podczas długich podróży.

Klienci mogą również wybierać między boksami dla czterech i ośmiu koni. Dostęp odbywa się za pomocą dwóch rozkładanych ramp, jednej z tyłu i jednej po prawej stronie pojazdu. Szczególny nacisk położono na izolację cieplną i akustyczną, aby chronić zwierzęta przed stresem. Aluminiowa podłoga jest dodatkowo wzmocniona trzema warstwami: 15 mm drewna pochodzenia fińskiego, 10 mm pianki komfortowej i 10 mm mat gumowych dla optymalnej izolacji.

W obszarze dla koni i pod podwoziem, w rozstawie osi i w tylnym zwisie jest miejsce do przechowywania.

Théault zatrudnia obecnie 170 osób i każdego roku produkuje około 450 transporterów koni, wykorzystując bazę pojazdów komercyjnych, a także około 15 ciężarówek.

 

Początek strony