MAN Truck & Bus rozpoczyna dostawy elektrycznych ciężarówek o dużej ładowności. W Lipsku pierwszy 40-tonowy samochód ciężarowy został przekazany przez członka zarządu MAN ds. sprzedaży, Friedricha Baumanna, dostawcy motoryzacyjnemu DRÄXLMAIER Group.
W przyszłości DRÄXLMAIER będzie używać MAN eTGX do transportu akumulatorów do Porsche Macan Electric, fabryki Porsche w Lipsku, bez emisji.
Dyrektor generalny MAN Alexander Vlaskamp : „To kamień milowy w historii naszej firmy. MAN zaprezentował pierwszą ciężarówkę z silnikiem Diesla 100 lat temu. Teraz wkraczamy w nową erę elektryczną. Nasz pierwszy eTruck trafia do DRÄXLMAIER. Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania do MAN. Po latach planowania, rozwoju i dziesiątkach tysięcy kilometrów jazd testowych w końcu zaczynamy”.
W przyszłości MAN eTGX będzie transportował akumulatory dla dostawcy motoryzacyjnego DRÄXLMAIER do zakładu Porsche w Lipsku, nie emitując żadnych spalin. eTruck będzie ładowany energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych w zakładzie DRÄXLMAIER. Alexander Vlaskamp : „Bardziej zrównoważonego rozwoju nie ma. To prawdziwa historia sukcesu w dziedzinie pojazdów elektrycznych”.
„Spełniamy centralny aspekt naszego rozumienia zrównoważonego rozwoju: redukcję emisji w łańcuchu dostaw” — powiedział Felix Klimas, Head of Supply Chain Management w DRÄXLMAIER Group.
Fot. Podczas przekazania pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu ciężarowego MAN Grupie DRÄXLMAIER: Karsten Wilhelm, dyrektor zakładu Leipzig Batteries w Grupie DRÄXLMAIER, Dennis Affeld, prezes zarządu MAN Truck & Bus Deutschland GmbH, Friedrich Baumann, dyrektor ds. sprzedaży i rozwiązań dla klientów w MAN Truck & Bus SE oraz Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche-Werk Leipzig (od lewej do prawej).
DRÄXLMAIER nie kupi samego pojazdu, ale zleci transport. Pojazd zostanie zakupiony przez Business Fleet Services (BFS), największą firmę wynajmującą pojazdy użytkowe MAN w Europie. BFS wynajmie pojazd firmie Spedition Elflein, która następnie będzie obsługiwać ciężarówkę.
Odległość między lokalizacją DRÄXLMAIER a zakładem klienta w Lipsku wynosi około pięciu kilometrów. Ciężarówka transportuje średnio 15,5 tony. Do końca roku mają pojawić się dwa kolejne pojazdy, tak aby w sumie trzy MAN eTGX były używane przez DRÄXLMAIER.
W przyszłości MAN eTGX będzie transportował akumulatory dla dostawcy części samochodowych DRÄXLMAIER do lokalnej fabryki Porsche w Lipsku.
Najmocniejsza dostępna wersja MAN eTruck ma 544 KM (400 kW) i, w zależności od zastosowania, może osiągnąć zasięg około 650 kilometrów bez ładowania, gdy jest wyposażona w siódmy akumulator wysokonapięciowy, dostępny w podwoziach, który będzie oferowany w przyszłości.
Łącznie na eTrucka złożono już ponad 2500 zamówień i zapytań o zamówienia.