Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Starship 3.0 Hybrid zadebiutował na targach Automechanika we Frankfurcie, po czym odbył trasę po Europie. Ten najnowocześniejszy pojazd jest efektem przyszłościowego partnerstwa między Shell i FAW Jiefang.

Starship 3.0 Hybrid to coś więcej niż tylko „redukująca emisję dwutlenku węgla” ciężarówka, wyznaczając nowy punkt odniesienia dla napędzania branży pojazdów użytkowych w kierunku bardziej ekologicznej przyszłości. Jego misją jest zwiększenie efektywności energetycznej, ograniczenie emisji dwutlenku węgla i wprowadzenie przełomowych rozwiązań do chińskiego sektora transportu drogowego.

Pod względem zużycia paliwa, Starship 3.0 Hybrid osiągnął 23,3 l/100 km z Shell FuelSave Diesel i 22,7 l/100 km z Shell Diesel Renewable Blend podczas jazdy z pełnym obciążeniem na dwóch trasach ekspresowych o długości 230 km. Obie liczby oznaczają znaczną poprawę w porównaniu ze średnią chińską przy pełnym obciążeniu wynoszącą 32,5 l/100 km2 ; pod względem efektywności ton ładunku, Starship 3.0 Hybrid osiągnął 140,3 tonokilometrów na litr z Shell FuelSave Diesel i 144,1 tonokilometrów na litr z Shell Diesel Renewable Blend, co oznacza poprawę o 39% w porównaniu ze średnią chińską przy pełnym obciążeniu wynoszącą 103,4 tonokilometrów na litr. Dzięki udoskonaleniu konstrukcji pojazdu, układów zasilania i zużycia energii, Starship zapewnia, że każda kropla paliwa jest wykorzystywana w pełni.

Raport z testu przeprowadzonego przez firmę zewnętrzną  SwARC dla pojazdu hybrydowego Starship 3.0  oraz jego dane mają charakter wyłącznie informacyjny i referencyjny i mogą nie odzwierciedlać rzeczywistej wydajności w każdych warunkach. Rzeczywiste zużycie paliwa może się znacznie różnić w zależności od szeregu czynników, w tym między innymi warunków jazdy, konserwacji pojazdu, nawyków jazdy, obciążenia pojazdu i warunków środowiskowych.

Shell i FAW Jiefang są partnerami od ponad dekady, współpracując przy opracowywaniu olejów do silników, przekładni i osi o długiej żywotności. Ich wysiłki wyznaczyły nowy punkt odniesienia w Chinach dzięki cyklowi wymiany oleju wynoszącemu 100 000 kilometrów dla tych kluczowych komponentów. W 2018 roku posunęli się o krok dalej, wprowadzając technologię rozszerzonej wymiany oleju wynoszącą 200 000 kilometrów. Od 2023 roku obie firmy pogłębiły swoją strategiczną współpracę.

W kwietniu 2024 r. Shell i FAW Jiefang uruchomiły wspólne centrum badawcze, wykorzystując globalną wiedzę techniczną Shell do wsparcia koncepcyjnego samochodu ciężarowego Starship China i powiązanych projektów.

 

 

 

 

 

 

Początek strony