Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Ram Trucks prezentuje  w Europie nowego Rama 1500 z kluczowymi udoskonaleniami. Nowy pickup oferuje  większą moc, większą wydajność i większą oszczędność paliwa dzięki nowej rodzinie silników Hurricane 3,0.

Jedną z głównych zalet nowego Rama 1500 jest jego ładowność wynosząca 1 tonę i udźwig holowniczy, utrzymywany na maksymalnym poziomie w Europie, dając klientom możliwość holowania do 3,5 tony , zarówno w celach wypoczynkowych, jak i zawodowych. Nowy model jest również najbardziej zaawansowanym technologicznie Ramem 1500 w historii, oferującym takie funkcje, jak zaawansowany system Uconnect 5, największy w swojej klasie wyświetlacz dotykowy o przekątnej 14,5 cala, ekskluzywny dla tej klasy 10,25-calowy ekran srodkowy  i nową podwójną bezprzewodową ładowarkę do telefonu. Dostępnych jest ponad 100 funkcji bezpieczeństwa, w tym zaawansowany asystent hamowania, adaptacyjny tempomat, wykrywanie senności kierowcy, ostrzeżenie o zderzeniu czołowym z pełną prędkością Plus, awaryjne hamowanie dla pieszych i wiele innych.

„Rozwój produktów Ram jest ściśle powiązany ze zmieniającymi się potrzebami klientów w Europie. Są to niezależni użytkownicy poszukujący „Ram Life” — stylu życia opartego na ciężarówkach, który ucieleśnia amerykańskiego ducha, zapewniając jednocześnie wyjątkowy komfort, wygodę i możliwości”, stwierdza Eric Laforge , szef Ram, Dodge i Jeep na powiększoną Europę. „Jako jedyna marka poświęcona wyłącznie ciężarówkom, Ram zaspokaja te potrzeby nowym modelem Ram 1500, który może pochwalić się licznymi udoskonaleniami.

Ram jest pozycjonowany jako trzecia marka o największej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, na czele z Ram 1500.

Nowy Ram 1500 oferuje nowy 3-litrowy silnik Hurricane i 3-litrowy silnik Hurricane High Output jako kolejną ewolucję technologii silników ICE, która zapewnia większą moc standardową, lepsze osiągi i lepszą oszczędność paliwa.

Silniki tej rodziny charakteryzują się mniejszym zużyciem paliwa i niższą emisją spalin, a jednocześnie generują większą moc i moment obrotowy niż inne wolnossące silniki V8 i sześciocylindrowe silniki turbo w tym segmencie.

3,0-litrowy Hurricane oferuje 420 KM i 636 Nm momentu obrotowego, skupiając się na wydajności z konkurencyjną mocą. Dla klientów, którzy chcą skupić się na wydajności bez uszczerbku dla wydajności, 3,0-litrowy Hurricane High Output ma moc znamionową 540 KM i moment obrotowy 706 Nm.

Aluminiowy silnik ma dwie turbosprężarki. Oferta obejmuje również trzecią opcję silnika, 3,6-litrowy Pentastar V-6 z technologią łagodnej hybrydy eTorque , dostarczający 305 KM i 364 Nm momentu obrotowego. Wszystkie trzy oferowane opcje silnika są połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która optymalizuje płynne zmiany biegów pod kątem oszczędności paliwa, osiągów i łatwości jazdy.

 Klienci mogą skorzystać z przestrzeni ładunkowej o powierzchni 2,2 metra kwadratowego, jednej z największych w tej kategorii. Dostęp do skrzyni ładunkowej ciężarówki jest szybki dzięki dostępnej wielofunkcyjnej tylnej klapie , która składa się z podwójnych bocznie zawiasowanych drzwi z podziałem 60/40, co zapewnia dużo miejsca do załadunku i rozładunku. Dostępna jest również opcjonalna tylna klapa zwalniana elektrycznie.

Oprócz solidnych możliwości holowania, nowy Ram 1500 oferuje klientom pięć wybieralnych trybów jazdy w celu optymalizacji osiągów: Normal, Tow, Snow, Sport i Off-Road.

Nowy Ram 1500 jest najlepszy w swojej klasie pod względem pokrycia ekranu , z ponad 50 calami łącznie dostępnych wyświetlaczy cyfrowych i ponad 24 calami łącznie dostępnych wyświetlaczy dotykowych. Jest wyposażony w ulepszony 12-calowy lub nowy 14,5-calowy ekran dotykowy z możliwością dzielenia ekranu, aby obsługiwać dwie aplikacje jednocześnie.

Ekran pasażera o przekątnej 10,25 cala to pierwszy taki ekran w tym segmencie. Oferuje on funkcje drugiego pilota, rozrywkę i widok z zewnętrznych kamer pojazdu, natomiast na cyfrowym zestawie wskaźników o przekątnej 12,3 cala znajdują się prawie dwa tuziny menu.

Pod względem bezpieczeństwa nowy Ram 1500 oferuje ponad 100 funkcji.

Nowy Ram 1500 osiąga najlepszy w swojej klasie komfort  i prowadzenie dzięki podwójnemu zawieszeniu wahaczowemu z przodu i pięciowahaczowej sztywnej osi tylnej, a także opcjonalnemu, ekskluzywnemu dla tego segmentu, aktywnemu poziomowi zawieszenia pneumatycznego na czterech rogach.

W Europie nowy Ram 1500 będzie dostępny najpierw w wersjach Tradesman, Big Horn, Laramie, Rebel, Limited Tungsten i RHO, a sugerowane ceny zaczynają się od 62 000 €.

 Ram ma też ambitne plany wprowadzenia na rynek najlepszego samochodu ciężarowego z napędem elektrycznym w Europie, do trzeciego kwartału 2025 roku.

Początek strony