Trwa szacowanie strat w infrastrukturze. Instytut Badawczy Dróg i Mostów wysłał zespoły, które pracują na Opolszczyźnie i weryfikują stan uszkodzonych przepraw. W ten sposób IBDiM włącza się w Operację „Feniks”, uznawaną za jedną z największych operacji wojskowych w najnowszej historii Polski.
Pierwsza grupa ekspertów z Instytutu Badań Dróg i Mostów jest już na terenach powodziowych. Zaczęli od Opolszczyzny i ich zadaniem jest pomoc samorządom w badaniu stanu zalanych obiektów mostowych. Jako pierwszy oględziny przeszedł most w Skorogoszcz przy DK94. Docelowo planujemy aktywność sześciu zespołów z Instytutu, które będą udawać się na tereny zalewowe w miarę opadania wody. Dopiero wówczas można wykonać w pełni te ekspertyzy — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Wystąpiliśmy do polskich uczelni technicznych o pomoc w ekspertyzach zniszczonych mostów. Cieszę się, że zgłosiło się już kilka politechnik oraz kilka polskich firm projektowych. Ta pomoc będzie tym bardziej konieczna, że według szacunków GDDKiA aż 200 obiektów mostowych na terenach zalanych będzie wymagać tego typu badań — stwierdził minister Klimczak.
Jak przekazał minister infrastruktury, wszystkie autostrady i drogi ekspresowe pozostają w pełni przejezdne. Wciąż zablokowane są trzy odcinki dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA oraz dwa mosty. Ze względu na wysoki poziom wody w Warcie zablokowane są drogi serwisowe wzdłuż autostrady A1 w pobliżu miejscowości Stobiecko Szlacheckie (woj. łódzkie), jednak ruch po autostradzie odbywa się bez zakłóceń.
Dotychczas udrożniono ruch na 26 odcinkach linii kolejowych.