ZF Commercial Vehicle Solutions zaprezentował nową dmuchawę recyrkulacji wodoru. Recyrkuluje niewykorzystany wodór, aby poprawić zużycie wodoru i wydajność.
Dmuchawa recyrkulacji wodoru współpracuje z kompresorem powietrza z ogniwami paliwowymi firmy ZF, który został pokazany w kwietniu 2023 r. Kompresor dostarcza powietrze do stosu ogniw paliwowych, ułatwiając reakcję chemiczną między wodorem a tlenem, i wykorzystuje technologie turbo w celu zwiększenia wydajności. Razem produkty te stanowią część rosnącego portfolio Balance of Plant firmy ZF, wspierając wydajną pracę systemów ogniw paliwowych w pojazdach użytkowych. Podobnie jak kompresor powietrza z ogniwami paliwowymi, dmuchawa recyrkulacji wodoru jest zbudowana tak, aby była trwała przez cały okres eksploatacji pojazdu użytkowego, co pomaga obniżyć jego całkowity koszt posiadania (TCO).
Dmuchawa recyrkulacji wodoru, oparta na koncepcji turbomachinery, jest kompaktowa, lekka i zoptymalizowana pod kątem wydajności. Jej ultraszybki silnik elektryczny może osiągnąć do 100 000 obr./min, wykorzystując technologię łożysk powietrznych, aby wyeliminować potrzebę smarowania i zapobiec zanieczyszczeniu stosu ogniw paliwowych. Zapewnia to optymalną wydajność i wysokie przepływy masowe mediów. Ponadto system obejmuje również zintegrowany falownik, który obsługuje systemy wysokiego napięcia 800 V.
Rozwiązanie Hydrogen Recirculation Blower firmy ZF skutecznie zarządza wodą i gazami obojętnymi w ścieżce anody. Dzięki zastosowaniu opatentowanej technologii silnika elektrycznego z szczeliną medialną separator wody zostanie zintegrowany bezpośrednio w urządzeniu, a potrzeba aktywnego chłodzenia zostanie wyeliminowana. Zapewnia to duże korzyści w zakresie pakowania i mniejszą złożoność montażu systemu.