Organizatorzy „Tour of the Legends”, stuttgarckie wydawnictwo ETM Verlag we współpracy ze spedytorem Fehrenkötter, świętowali 20. trasę po Niemczech dla zabytkowych pojazdów użytkowych.
Oddali hołd twórcom i zwolennikom trasy, takim jak założyciel i spedytor Robert Fehrenkötter .
Ciężarówki i autobusy Mercedes-Benz, a także autobusy Setra należą do klasyków w 125-letniej historii pojazdów użytkowych. Osiem ruchomych zabytków kultury z klasycznych kolekcji Daimler Truck wzięło udział w tegorocznej trasie po Niemczech – w tym dwie ciężarówki z konwencjonalnym projektem kabiny, popularne wśród publiczności od lat 60 .
Mercedes-Benz LAK 315 o masie 14,7 tony był budowany w latach 1953–1958 w fabryce w Gaggenau i był identyczny pod względem konstrukcji jak jego poprzednik, L 6600, który Mercedes produkował tam od 1950 roku. Wywrotka z napędem na wszystkie koła na trasę po Niemczech pochodzi z 1955 roku, trafiła do Mercedes-Benz Trucks Classic z floty Emila Böllinga.
Autobusy takie jak Mercedes-Benz O 3500 z 1950 roku również dumnie nosiły konwencjonalny design z długą maską , ponieważ nowo opracowany autobus dzielił bazę techniczną z serią ciężarówek L 3500. W 1949 roku autobus został zaprojektowany w Sindelfingen, zanim został wyprodukowany jako pierwszy pojazd w fabryce w Mannheim od 1951 roku. Do końca produkcji w 1955 roku sprzedano ponad 6000 sztuk, co uczyniło go najbardziej udanym autobusem swoich czasów. Początkowo Daimler-Benz dostarczył O 3500 z trasy po Niemczech policji w Berlinie Wschodnim, która przekazała pojazd do regularnych linii serwisowych w mieście Poczdam po pięciu latach. Był tam w użyciu do 1975 roku, kiedy to pewien entuzjasta kupił i odrestaurował pojazd. Tej wiosny Daimler Buses po raz kolejny technicznie odnowił O 3500 w Neu-Ulm.
Kolejną atrakcją jest Mercedes-Benz LP 333. Jego przyjaciele pieszczotliwie nazywają ciężarówkę trzyosiową „Millipede”. Z dwiema kierowanymi osiami przednimi weteran jest główną atrakcją każdego klasycznego wydarzenia. Daimler-Benz AG, odpowiedział na tzw. prawa Seebohma tym projektem, który z dzisiejszej perspektywy wydaje się niekonwencjonalny. Ale wtedy tylko pojazdy trzyosiowe mogły poruszać się przy 16 tonach jako pojazdy solo. Z masą własną 8,3 tony i ładownością 9 ton LP 333 pozostał pod 16-tonowym rozporządzeniem dla pojazdów trzyosiowych.
Mercedes-Benz LP 323, to kompaktowa konstrukcja 7,4-tonowego pojazdu z kabiną nad silnikiem, umożliwiła dłuższą platformę z krótszym rozstawem osi, co wpłynęło korzystnie na ładowność i zwrotność pojazdu. Pojazd wiernie służył w trasie po Niemczech do 1991 roku – ostatnio w sklepie z wyrobami metalowymi.
W 1963 roku Mercedes-Benz wprowadził na rynek pojazd z całkowicie nową konstrukcją kabiny dla ciężarówek o dużej ładowności. Duże okna i kanciasta konstrukcja były jego znakiem rozpoznawczym, a jednocześnie oferowały niespotykaną dotąd widoczność dookoła. Ponieważ kabina była wyższa niż w poprzedniku, tunel silnika we wnętrzu był znacznie niższy . Nowy silnik wysokoprężny OM 346 z bezpośrednim wtryskiem znacznie zmniejszył zużycie paliwa w porównaniu do swojego poprzednika, a nowy dwuobwodowy układ hamulcowy znacznie zwiększył bezpieczeństwo.
Mercedes-Benz L 1113 był również wynikiem praw Seebohma, ale w przeciwieństwie do LP 333 był odwiecznym faworytem. Był również wyposażony w silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem OM 352 – również bestseller, który był pierwszym wyborem dla średniociężkich ciężarówek Mercedes-Benz przez dziesięciolecia.
Setra S6 z kolei jest popularnym wyborem do transportu pasażerów. Mający 6,7 metra długości, ponadczasowo piękny, czerwono-biały klubowy autobus z klasycznej kolekcji marki jest najmniejszym kiedykolwiek zbudowanym Setrą. Dla 25 pasażerów.
W 1984 roku ciężarówki „Light Class” zastąpiły modele LP, które dominowały w tym segmencie przez prawie 20 lat .
Pomimo wieku, wszystkie osiem pojazdów jest w imponującej formie. To również zaleta. Podobnie jak w przypadku pierwszej trasy po Niemczech w 1987 r., 20. edycja również przebiegała z zachodu na południe Niemiec. Z Brilon w regionie Sauerland, konwój pojechał do Bawarii. Po sześciu etapach i ponad 1200 kilometrach „Tour of the Legends” zakończył się w Dachau, bardzo blisko stolicy Bawarii, Monachium.