Volvo zwiększa wykorzystanie stali o niskiej emisji CO2 w swoich ciężarówkach. Stal ta jest produkowana z materiałów pochodzących z recyklingu i energii wolnej od paliw kopalnych.
Będzie stosowana w dziesiątkach tysięcy ciężarówek Volvo od przyszłego roku. Rama tysięcy samochodów ciężarowych Volvo zostanie wykonana ze stali o niskiej emisji CO2.
Volvo zwiększa obecnie wykorzystanie stali niskoemisyjnej CO2 w swoich ciężarówkach. Volvo było pierwszym na świecie producentem ciężarówek, który wprowadził ten rodzaj stali do swoich elektrycznych ciężarówek w 2022 r. Teraz firma rozszerza wykorzystanie stali niskoemisyjnej CO2, aby objąć nią wszystkie układy napędowe.
Nowa stal jest produkowana przez szwedzką firmę stalową SSAB i nazywa się SSAB Zero. Jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu i produkowana przy użyciu energii elektrycznej i biogazu bez paliw kopalnych. W rezultacie emisja CO2 jest zmniejszona o około 80% w porównaniu do produkcji konwencjonalnej stali przy użyciu energii kopalnej.
W przyszłym roku ramy w około 12 000 ciężarówek Volvo FH i FM zostaną wykonane ze stali o niskiej emisji CO2. Pozwoli to zaoszczędzić 6600 ton ekwiwalentu CO2. Wraz ze wzrostem dostępności stali o niskiej emisji CO2 zostanie ona wprowadzona do większej liczby modeli ciężarówek, a także do innych części ciężarówek.
Volvo planuje również zastąpienie innych materiałów w swoich ciężarówkach materiałami o niższej emisji.
„To kolejny krok w kierunku naszej wizji zerowej emisji. Stal jest jednym z głównych materiałów w naszych ciężarówkach. Chcemy również wymienić inne materiały, takie jak aluminium i plastik, na alternatywy niskoemisyjne. Jesteśmy dumni, że jesteśmy liderami w branży, jeśli chodzi o zrównoważone materiały w naszych ciężarówkach” — mówi Jan Hjelmgren , starszy wiceprezes ds. zarządzania produktami i jakości w Volvo Trucks.
Potencjał obniżenia emisji CO2 jest wysoki, ponieważ prawie połowa ciężarówki wykonana jest ze stali (47% w przypadku ciężarówki Volvo FH z silnikiem Diesla), co stanowi około 44% emisji CO2 z produkcji (od kołyski do bramy) z całkowitej emisji 21 ton ekwiwalentu CO2 dla ciężarówki Volvo FH z silnikiem Diesla.
Volvo Group współpracuje z kilkoma dostawcami w zakresie stali niskoemisyjnej CO2. Stal niskoemisyjna CO2 będzie ważnym uzupełnieniem tradycyjnej i pochodzącej z recyklingu stali stosowanej w ciężarówkach Volvo.
Volvo Trucks zobowiązało się do przestrzegania porozumienia paryskiego i osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu dostaw najpóźniej do 2040 r.
Fakty:
Główne materiały w ciężarówce Volvo FH z silnikiem Diesla to stal (47%), żeliwo (26%), polimery (11%) i aluminium (8%). Stanowią one około 44%, 26%, 14% i 8% emisji CO2 z produkcji z całkowitej emisji 21 ton ekwiwalentu CO2 dla Volvo FH z silnikiem Diesla.