Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Ralf Brandstätter będzie kierował od lipca marką Volkswagen, ale awans ma miejsce w okresie napięć w koncernie związanych z wyborem dalszej drogi rozwoju.

Podstawową marką Grupy Volkswagen będzie kierować poprzedni dyrektor operacyjny marki, Ralf Brandstätter. Natomiast Dyrektor generalny Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess, który wcześniej był odpowiedzialny za obie funkcje, uzyska większą swobodę pracy jako CEO Grupy. W Zarządzie Grupy zachowa ogólną odpowiedzialność za Volkswagen Passenger Cars i grupę marek Volume. Celem będzie silniejsze skoncentrowanie się na zadaniach na najwyższym poziomie Grupy i marki w obecnej fazie transformacji przemysłu motoryzacyjnego.

Jak powiedział dyrektor generalny Volkswagen AG, dr Herbert Diess – po rekordowym roku 2019 marka jest wyjątkowo dobrze przygotowana na przyszłość. Volkswagen pomyślnie zakończył pierwszy etap strategii Transform 2025+. Firma rozpoczyna teraz kolejną fazę. Szeroka ofensywa elektryczna stanie się teraz namacalna dzięki nowym pojazdom na drogach. Volkswagen toruje drogę dla mobilności zerowsji dla wszystkich. Do 2025 r. Ma zostać sprzedanych co najmniej 1,5 miliona samochodów elektrycznych.

Ralf Brandstätter urodził się w Brunszwiku 8 września 1968 r. Pracował najpierw jako shopfitter, zajmował się wyposażaniem fabryki Volkswagena w Brunszwiku, potem studiował inżynierię przemysłową i dołączył do Grupy Volkswagen w 1993 r. W 2005 r. Przeniósł się do Hiszpanii jako kierownik działu zakupów w firmie SEAT. Od 2015 roku jest w zarządzie VW.

W skład Grupy VW wchodzi dwanaście marek oferujących i małe auta elektryczne i ciężarówki. Całkowita liczba pojazdów dostarczonych klientom przez Grupę na całym świecie wyniosła 10,97 mln (2018: 10,83 mln). Przychody ze sprzedaży Grupy w 2019 r. wyniosły 252,6 mld EUR (2018: 235,8 mld EUR).

Jednak na program elektryfikacji samochodów potrzebnych jest kilkadziesiąt mld euro, a drugie tyle na wytwarzania baterii. I pytanie o sposoby znalezienia takich środków i skalę oszczędności oraz cięć dzieli kierownictwo koncernu, co prowadzi do napięć i zmian kadrowych.

 

 

 

 

Początek strony