Pierwszy ciągnik siodłowy Mercedes-Benz eActros 300 trafił do firmy Logistik Schmitt. Ronald Ott, szef sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz i FUSO Germany, przekazał produkowanego w małych seriach e-trucka Rainerowi Schmittowi.
Rodzinne przedsiębiorstwo z siedzibą w Bietigheim w Badenii-Wirtembergii będzie początkowo wykorzystywać e-ciężarówkę do transportu silników między swoim zakładem logistycznym w Germersheim a oddaloną o 25 km fabryką Mercedes-Benz w Wörth w trybie wielozmianowym. Później do trasy dołączona zostanie również fabryka silników w Mannheim. Początkowo firma logistyczna powiększy swoją flotę łącznie o sześć ciągników siodłowych eActros 300. W czerwcu pierwsza wersja ciągnika siodłowego serii małych eActrosów 300 została przekazana holenderskiej firmie zajmującej się logistyką żywności Simon Loos. Oficjalna produkcja seryjna wariantu eActrosa 300 rozpocznie się pod koniec roku.
Rainer Schmitt skomentował to również: "W ciągu ostatnich kilku lat eActros do transportu dystrybucyjnego zademonstrował swoje możliwości w naszym zastosowaniu. Koncepcja Mercedes-Benz Trucks Total, która obejmuje konkretne doradztwo w zakresie elektrycznych samochodów ciężarowych, odegrała kluczową rolę w podjęciu decyzji o zakupie tego wariantu również jako ciągnika siodłowego".
Dostępność opcji ładowania ma jednak również kluczowe znaczenie dla pomyślnej eksploatacji pojazdów elektrycznych. Firma logistyczna już na wczesnym etapie rozpoczęła prace nad odpowiednią infrastrukturą ładowania w swoich lokalizacjach. Odpowiednie stacje ładowania są również dostępne w punktach rozładunku w zakładzie w Wörth.
Ciągnik siodłowy eActros 300 bazuje na tej samej technologii, co eActros 300/400 z podwoziem platformowym, który jest produkowany seryjnie od 2021 roku. Trzy zestawy akumulatorów o pojemności 112 kWh każdy zapewniają zasięg do 220 km na jednym ładowaniu akumulatora .