Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

„Wyniki PACCAR za trzeci kwartał odzwierciedlają doskonałe marże brutto w segmencie samochodów ciężarowych, części i innych produktów na poziomie 19,5% oraz wysokie zyski PACCAR Parts  – powiedział Preston Feight, dyrektor generalny.

W trzecim kwartale tego roku PACCAR osiągnął zysk netto w wysokości 1,23 mld USD , czyli o 60% wyższy niż 769 mln USD  uzyskany w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody w trzecim kwartale wyniosły 8,70 mld USD, czyli o 23% więcej niż 7,06 mld USD odnotowane w trzecim kwartale 2022 r.

PACCAR odnotował zysk netto w wysokości 3,18 mld USD  za pierwsze dziewięć miesięcy 2023 r., w tym 446,4 mln USD po opodatkowaniu, jednorazową opłatę związaną z postępowaniami cywilnymi w Europie, w porównaniu z 2,09 mld USD  uzyskaną w tym samym okresie ubiegłego roku.

Rada Dyrektorów PACCAR zadeklarowała regularną kwartalną dywidendę gotówkową w wysokości dwudziestu siedmiu centów na akcję, płatną 15 grudnia.

Najważniejsze wyniki finansowe PACCAR za trzeci kwartał 2023 r.:

Sprzedaż netto i przychody w wysokości 8,70 mld USD, rekordowy zysk netto w wysokości 1,23 mld USD. Marże brutto samochodów ciężarowych, części i innych marż brutto w wysokości 19,5%. Globalne dostawy samochodów ciężarowych na poziomie 50 100 sztuk.

Przychody PACCAR Parts w wysokości 1,58 mld USD. Zysk przed opodatkowaniem PACCAR Parts w wysokości 412,3 mln USD.

Najważniejsze wyniki finansowe PACCAR za pierwsze dziewięć miesięcy 2023 r.:

Sprzedaż netto i przychody w wysokości 26,05 mld USD.

Zysk netto w wysokości 3,18 mld USD.

Zysk PACCAR Parts przed opodatkowaniem w wysokości 1,27 mld USD

Dochód PACCAR Financial Services przed opodatkowaniem  427,3 mln USD.

Inwestycje kapitałowe w wysokości 486,5 mln USD oraz wydatki na badania i rozwój w wysokości 302,0 mln USD.

Szacuje się, że sprzedaż detaliczna samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kanadzie w 2023 r. wyniesie 295 000-315 000 pojazdów. Oczekuje się, że sprzedaż detaliczna w branży samochodów ciężarowych klasy 8 w 2024 r. wyniesie 260 000-300 000 pojazdów.

Szacuje się, że rejestracje europejskiego przemysłu samochodów ciężarowych w segmencie powyżej 16 ton wyniosą w tym roku od 310 000 do 330 000 sztuk. Oczekuje się, że rynek w 2024 roku będzie mieścił się w przedziale 260 000-300 000 ciężarówek.
Przewiduje się, że rynek samochodów ciężarowych powyżej 16 ton w Ameryce Południowej wyniesie w tym roku 105 000-115 000 sztuk, a w 2024 roku będzie w podobnym przedziale.
Popyt klientów na nowy model Peterbilt 589 jest duży, a produkcja rozpocznie się w styczniu 2024 roku.

PACCAR, Cummins, Daimler Truck i EVE Energy współpracują w celu stworzenia najnowocześniejszej produkcji ogniw akumulatorowych do pojazdów użytkowych w Stanach Zjednoczonych.  Oczekuje się, że całkowita inwestycja wyniesie od 2 do 3 miliardów dolarów dla fabryki o mocy 21 gigawatogodzin (GWh).

PACCAR, Cummins i Daimler Truck będą posiadać po 30% udziałów w spółce joint venture, która skupi się na technologii akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) dla komercyjnych samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.  

Doskonałe długoterminowe zyski PACCAR umożliwiły firmie zainwestowanie 7,6 miliarda dolarów w nowe i rozbudowane obiekty, innowacyjne produkty i nowe technologie w ciągu ostatniej dekady. Szacuje się, że inwestycje kapitałowe wyniosą w tym roku od 650 do 675 mln USD, a wydatki na badania i rozwój od 410 do 420 mln USD. "PACCAR zwiększa swoje inwestycje w technologie paliwooszczędnych silników wysokoprężnych i elektrycznych układów napędowych, systemy autonomiczne, usługi związane z pojazdami połączonymi oraz możliwości produkcji i dystrybucji części nowej generacji" – powiedział Harrie Schippers, prezes i dyrektor finansowy.

Początek strony