Mocniejszy, bardziej wydajny, z większym zasięgiem - to esencja eCantera nowej generacji firmy FUSO. Po europejskiej premierze na targach IAA, FUSO świętuje rozpoczęcie produkcji elektrycznej lekkiej ciężarówki w Europie.
Wydarzenie w zakładzie produkcyjnym Mitsubishi FUSO Europe w Tramagal w Portugalii zgromadziło przedstawicieli firmy oraz gości politycznych i biznesowych, aby świętować pierwszego eCantera nowej generacji z europejskiej produkcji, który zjedzie z linii montażowej.
Podczas wydarzenia dyrektor Daimler Truck Asia Karl Deppen i Arne Barden, dyrektor generalny MFTE, z dumą ogłosili kolejny imponujący kamień milowy dla zakładu w Tramagal z 250 000 FUSO Canterami wyprodukowanymi na miejscu.
Od czasu wprowadzenia na rynek eCantera w 2017 r. FUSO jest uważane za pioniera i lidera w dziedzinie elektrycznych ciężarówek. Obecnie ponad 550 egzemplarzy FUSO eCanter obsługuje klientów w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych, a także w Australii i Nowej Zelandii.
Produkcja w pełni elektrycznej lekkiej ciężarówki rozpoczęła się już w pierwszym kwartale w siostrzanej fabryce w Kawasaki w Japonii. Kawasaki dostarcza eCantera nowej generacji FUSO w Japonii, a także na wszystkich innych rynkach pozaeuropejskich na całym świecie. W Europie sprzedaż eCantera nowej generacji FUSO rozpocznie się początkowo na 17 rynkach (Francja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Belgia, Czechy, Dania, Szwecja, Finlandia, Słowacja, Grecja i Polska).
FUSO wprowadziło kilka poprawek do eCantera nowej generacji. Podczas gdy poprzednia elektryczna ciężarówka była dostępna wyłącznie jako 7,49-tonowy i rozstaw osi 3 400 milimetrów, klienci mają teraz do wyboru sześć rozstawów osi od 2 500 do 4 750 milimetrów i dopuszczalną masę całkowitą od 4,25 do 8,55 tony. Nośność podwozia wynosi do 5 ton. eCanter nowej generacji jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 110 kW (warianty o dopuszczalnej masie całkowitej 4,25 i 6 ton) lub 129 kW (warianty o dopuszczalnej masie całkowitej 7,49 i 8,55 tony) ze zoptymalizowanym układem napędowym i momentem obrotowym 430 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 89 km/h (ograniczona elektronicznie).
W zależności od rozstawu osi dostępne są trzy różne pakiety akumulatorów: S, M i L. Baterie wykorzystują technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Charakteryzują się one przede wszystkim długą żywotnością i większą energią użytkową. Akumulator w wariancie S ma nominalną pojemność 41 kWh i umożliwia zasięg do 70 kilometrów. W wariancie M pojemność nominalna wynosi 83 kWh, a zasięg do 140 kilometrów. Wariant L, jako najmocniejszy pakiet, oferuje nominalną pojemność 124 kWh i zasięg do 200 kilometrów. To znacznie więcej niż odległość zwykle pokonywana dziennie w lekkim ruchu dystrybucyjnym. Rekuperacja może jeszcze bardziej zwiększyć zasięg, co jednocześnie minimalizuje przerwy w ładowaniu. Dla porównania: do tej pory eCanter miał tylko opcję akumulatora o nominalnej pojemności 81 kWh i zasięgu do 100 kilometrów.
Zakład MFTE w Tramagal już w ciągu ostatnich kilku lat skutecznie zmniejszył emisję CO2, a od końca 2022 r. wprowadzono neutralność w produkcji.
Ponad 50 procent komponentów elektrycznego samochodu ciężarowego pochodzi od ponad 90 różnych europejskich dostawców. Początek formularza