Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Według dyrektora generalnego Forda, Jima Farleya, pierwszy kwartał przyniósł solidne wyniki operacyjne i przebłysk obietnicy planu rozwoju Ford+. „Ożywiamy Ford+, koncentrując się na tym, czego różni klienci najbardziej potrzebują i cenią” — powiedział Farley.

„Ford Pro przoduje w rentownym wzroście, nasze duże inwestycje w kultowe pojazdy Ford Blue i pochodne cieszą się uznaniem klientów, a odmienne podejście Forda Model e do pojazdów elektrycznych znacznie obniża koszty naszych pierwszych produktów masowych, jednocześnie szybko opracowując przełomowe następne generacje pojazdów od podstaw.”

Podsumowanie kluczowych wskaźników firmy. Przychody Forda w pierwszym kwartale 2023 r. osiągnęły 41,5 mld USD, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu z analogicznym okresem rok temu, przy dostawach  zbliżonych do 1,1 miliona pojazdów, co oznacza wzrost o 9%.  Segmenty biznesowe Ford Blue i Ford Pro były rentowne w każdym regionie, w którym działają. Zysk netto w wysokości 1,8 mld USD w porównaniu ze stratą netto w okresie 2022 r., która wynikała głównie ze zmiany wartości rynkowej inwestycji firmy w Rivian . Skorygowany zysk firmy przed odliczeniem odsetek i podatków, czyli EBIT, wyniósł 3,4 mld USD, co oznacza wzrost o 45% i marżę 8,1%.

Najważniejsze informacje dotyczące segmentu biznesowego Ford Blue – który ma wysokie oczekiwania co do rentownego wzrostu w ramach swojego portfela kultowych pojazdów napędzanych gazem i hybrydami – osiągnął w pierwszym kwartale przychody w wysokości 25,1 mld USD, EBIT w wysokości 2,6 mld USD i marżę EBIT w wysokości 10,4%, a wszystko to gwałtownie w górę w stosunku do roku 2022. Już od 46 lat producent najpopularniejszej  lekkiej ciężarówki w Ameryce – a od 41 lat najlepszego pojazdu dowolnego typu w regionie – Maverick i Bronco firmy Ford Blue zostały uznane przez magazyn Car and Driver wśród 10 najnowszych najlepszych samochodów ciężarowych i SUV-ów. Mustang został niedawno uznany za najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie w ciągu ostatnich 10 lat łącznie, a siódma generacja modelu  pojawi się wkrótce.

Tymczasem firma Ford Pro, która pomaga klientom komercyjnym przekształcać ich przedsiębiorstwa za pomocą dostosowanych pojazdów napędzanych gazem, hybrydami i elektrycznością oraz usług o wysokiej wartości, odnotowała 18% wzrost sprzedaży hurtowej; przychody wyższe o 28%, do 13,2 mld USD; EBIT w wysokości 1,4 mld USD, prawie trzykrotnie wyższy niż w 2022 r.; oraz marża EBIT na poziomie 10,3%. Fundamentem ambicji rozwojowych Ford Pro jest wiodąca pozycja na rynku, skala i wiedza o klientach. Ford Transit i E-Transit pozostają najpopularniejszymi samochodami dostawczymi zarówno w Ameryce Północnej, jak iw Europie.  Oprócz tej solidnej bazy Ford Pro nakłada na siebie ekosystem oprogramowania, usług i ładowania pojazdów elektrycznych. Płatne subskrypcje oprogramowania wzrosły o 64% rok do roku w pierwszym kwartale, a usługi o wyższych przychodach również znacznie wzrosły.

Ford podtrzymuje oczekiwania dotyczące wyników na cały rok 2023, które firma po raz pierwszy sformułowała na początku lutego: skorygowany EBIT w wysokości od 9 do 11 mld USD i skorygowane wolne przepływy pieniężne w wysokości około 6 miliardów USD. Ponadto firma potwierdziła oczekiwania EBIT na poziomie segmentu na rok 2023: około 7 miliardów dolarów dla Forda Blue, nieznacznie więcej niż w zeszłym roku; całoroczna strata w wysokości około 3 miliardów dolarów dla Forda Model e; i EBIT zbliżający się do 6 miliardów dolarów dla Forda Pro, co byłoby prawie dwukrotnością jego zysków z 2022 roku.

Cele operacyjne Forda zakładają szereg opcji:  inwestycje związane z rozwojem, np. w jakość obsługi klienta, powiązane usługi i nakłady kapitałowe, ulepszenia łańcucha dostaw i większe wolumeny w branży; wprowadzenie na rynek całkowicie nowej ciężarówki Super Duty; oraz niższe koszty sprzedanych towarów, w tym materiałów i towarów.

Początek strony