Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Napęd  hybrydowy Scania opracowany do celów przemysłowych i morskich, idealnie pasuje do lotniskowych wozów strażackich . Wraz z producentem podwozi Titan Spezialfahrzeugbau GmbH, Albert Ziegler GmbH może teraz zaoferować rozwiązania, które umożliwiają bezemisyjną jazdę na lotniskach i wokół nich.

Połączenie zasilania spalinowo-elektrycznego skraca czas reakcji na miejsce wypadku, co przekracza surowe wymagania przemysłu lotniczego i obniża emisje.

Wymagania dla straży pożarnej i lotnisk na całym świecie mają nie tylko zapewniać szybką  reakcję w nagłych wypadkach, ale także zmieniają się w zakresie zrównoważonego rozwoju. Obejmuje to dekarbonizację i redukcję emisji z pojazdów i innych urządzeń do obsługi naziemnej, a także skłoniło do stworzenia przyjaznych dla środowiska alternatyw. Przemawia to do niemieckiego producenta podwozi Titan, pierwszego klienta Scania w tej hybrydowej konfiguracji dla lotniskowych wozów strażackich. Titan użyje go w swojej nowej serii podwozi T-39 6x6-H ARFF.

Sam silnik spalinowy jest zatwierdzony do HVO, co zmniejsza emisję do minimum.

Rozwiązanie hybrydowe Scania poprawi również szereg cech charakterystycznych pojazdu. W nagłych przypadkach chodzi o to, aby dotrzeć do incydentu tak szybko i bezpiecznie, jak to możliwe. Takie rozwiązanie sprawiło, że czas przyspieszenia osiągnął nowy poziom dla tego rodzaju pojazdu. Hybrydowa ciężarówka ma 770 KM z 16-litrowego silnika spalinowego Scania V8 w połączeniu z 380 KM z silnika elektrycznego. Daje to hybrydzie łącznie do 1 150 KM.

Dla Tommy'ego Johnsona, kierownika ds. kluczowych klientów, zmniejszenie emisji na lotniskach i poprawa charakterystyki pojazdu, która może uratować życie, to osiągnięcie, w którym połączono  ogromne doświadczenie  producenta ciężarówek i autobusów z nowymi innowacjami , które pojawiły się podczas  szybkiej elektryfikacji.

Dane techniczne:

Typ podwozia: Titan T39-770 6×6 HYBRIDdrive

Silnik i moc ; Silnik spalinowy: Scania DC16 386, V8-cylindrowy, 16,4 litra, 566 kW / 770 KM.

Układ elektryczny Scania - układ napędowy 230 kW (ciągły), 280 kW (szczytowy). Akumulator litowo-jonowy o pojemności 104 kWh.
Parametry HYBRIDdrive : Całkowita moc wyjściowa maks. 846 kW / 1150 KM

 

Początek strony