Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Nissan będzie kontynuował działania mające na celu zwiększanie dostępności samochodów elektrycznych i z napędem e-POWER, oraz przyspiesza realizację strategii elektryfikacji.

W ramach strategii Nissan Ambition 2030 firma zapowiedziała premiery 23 zelektryfikowanych pojazdów do 2030 r., w tym 15 modeli elektrycznych. Zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego spowodowały przyspieszenie tempa elektryfikacji oferty Nissana.

Nowości będzie jeszcze więcej i zaspokoją rosnące zapotrzebowanie klientów na różnorodne zelektryfikowane pojazdy dostarczające emocji. Do roku  2030 ma to być aż 27 nowych zelektryfikowanych modeli, w tym 19 w pełni elektrycznych. W rezultacie udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie sprzedażowym marek Nissan i INFINITI do roku 2030 ma wzrosnąć do ponad 55% w skali globalnej, a nie do 50%, jak prognozowano wcześniej.

Prognozy Nissana na 2026 r., dotyczące udziału takich samochodów w miksie sprzedażowym firmy na największych rynkach, przedstawiają się następująco: • Europa: 98% (poprzednia prognoza: 75%),
Japonia: 58% (poprzednio 55%), Chiny: 35% (poprzednio 40%), USA: 40% (tylko samochody elektryczne; do roku obrotowego 2030).

Oznacza to zwiększenie udziału samochodów zelektryfikowanych z 40% planowanych, do ponad 44%.

Początek strony