Grupa Renault i PUNCH Torino, centrum w dziedzinie układów napędowych i elektroniki, ogłosiły podpisanie wiążącego protokołu ustaleń dotyczącego ich współpracy w 4-cylindrowych silnikach wysokoprężnych Renault do lekkich samochodów dostawczych.
Zgodnie z warunkami umowy PUNCH będzie mógł kupować, użytkować i sprzedawać obecne i przyszłe 4-cylindrowe silniki wysokoprężne Renault. To partnerstwo zostanie wniesione przez Grupę Renault do projektu biznesowego Horse, ogłoszonego podczas Dnia Rynku Kapitałowego. W ramach projektu „Horse” zespoły inżynierów Grupy Renault będą nadal opracowywać niskoemisyjne silniki wysokoprężne do lekkich samochodów dostawczych, a także współpracować z zasobami inżynierii PUNCH. Obie firmy połączą siły w celu opracowania wariantów Euro VI i Euro 7 4-cylindrowych silników wysokoprężnych Renault do lekkich samochodów dostawczych, których produkcja rozpocznie się w 2025 roku. Produkcja silników na potrzeby partnerów będzie oparta na zakładzie Grupy Renault w Cléon w Normandii. Dzięki tej umowie PUNCH skorzysta z wieloletniego doświadczenia Grupy Renault w produkcji silników oraz umiejętności technicznych zespołów Cleon, dostarczając najlepsze w swojej klasie silniki Diesla, spełniające europejskie przepisy i potrzeby klientów. Ze swojej strony Grupa Renault skorzysta z rozległych kompetencji inżynieryjnych PUNCH Torino w zakresie rozwoju silników, wykazanych w ciągu ponad 15 lat działalności w ramach globalnego producenta samochodów.
„Jest to konkretny dowód na znaczenie „projektu Horse”, który otwiera nowe możliwości rynkowe. Dzielenie się kompetencjami i inwestycjami jest kluczem do opracowania niskoemisyjnych silników ICE, które spełniają nadchodzące przepisy europejskie i zapewniają naszym klientom najlepsze w swojej klasie rozwiązania” – powiedział Gilles Le Borgne, wiceprezes wykonawczy ds. inżynierii Renault.