DB Schenker podpisuje umowę o współpracy w zakresie naczep elektrycznych eTrailer przez co znacznie zmniejsza emisję CO2.
W tym tygodniu dostawca usług logistycznych wraz z Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group podpisał umowę o współpracy w zakresie wykorzystania naczep elektrycznych w europejskim transporcie lądowym.
"Współpraca to kolejny krok w kierunku elektryfikacji transportu lądowego. Dzięki eTrailer firmy Trailer Dynamics zyskujemy kolejny obiecujący model – mówi Cyrille Bonjean, wiceprezes wykonawczy ds. transportu lądowego w DB Schenker w Europie.
"Elektryfikacja, cyfryzacja, automatyzacja i dekarbonizacja to strategiczne cele, które Krone osiągnie dzięki swoim innowacyjnym produktom, a w szczególności projektowi eTrailer – dodaje dr Stefan Binnewies, dyrektor generalny Krone Holding.
Zelektryfikowane naczepy firmy Trailer Dynamics mają elektryczny układ napędowy, który umożliwia wspomaganie napędu ciągnika. Specjalnie opracowany komponent wykorzystuje opatentowane czujniki do określenia dynamiki jazdy zestawu i reguluje naczepę eTrailer tak, że eTrailer wspiera ciągnik siodłowy, ale ciągnik siodłowy nie może zostać zastąpiony w dowolnym momencie. Elektryczny układ napędowy umożliwia również odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Sterowanie napędem naczepy eTrailer działa niezależnie, więc nie jest potrzebny interfejs do ciągnika siodłowego. Ponadto przyczepy mogą być łączone i używane z ciągnikami siodłowymi wszystkich producentów. Naczepy elektryczne obsługują ciągniki z silnikami wysokoprężnymi, gazowymi, elektrycznymi i wodorowymi.
Przyczepy mogą być wyposażone w akumulatory o pojemności 300 kWh, 450 kWh lub 600 kWh, w zależności od potrzeb. W zależności od przypadku można zwiększyć zasięg nawet o 500 km lub znacznie zmniejszyć zużycie konwencjonalnych ciągników z naczepami z silnikiem wysokoprężnym. W ten sposób można zmniejszyć emisję CO2 o 20-40%.
Schenker będzie stopniowo wprowadzał te 2000 naczep eTrailer w swojej europejskiej sieci od 2024 roku.