Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Dział Commercial Vehicle Solutions  firmy ZF ogłosił zawarcie umowy o wspólnym rozwoju z dostawcą ogniw paliwowych i akumulatorów, firmą Freudenberg e-Power Systems.

Partnerzy opracują czyste rozwiązania "powerpack" e-Drive, składające się z ogniw paliwowych i układu napędowego, a także będą dzielić się komponentami do różnych zastosowań. Początkowym celem umowy jest opracowanie wysoce zintegrowanego rozwiązania e-drive z ogniwami paliwowymi dla pojazdów użytkowych. Podczas gdy Freudenberg będzie oferował skalowalne systemy e-zasilania w formie zestawu o różnej mocy wyjściowej, ZF zaoferuje kompletne elektryczne układy napędowe o mocy ciągłej do 360 kW. Jest to zgodne z nowym elektrycznym napędem centralnym CeTrax 2 firmy ZF do pojazdów ciężarowych.

Obecnie trwa faza pilotażowa umowy o współpracy, w ramach której opracowywane są prototypy autobusów i ciężarówek demonstracyjnych. Pierwszy prototyp spodziewany jest do 2023 roku.

Jeśli chodzi o dekarbonizację, ZF dostrzega wyraźny trend w kierunku technologii ogniw paliwowych ze względu na większy zasięg i szybsze czasy tankowania, które oferuje. Szacuje się, że do 2030 r. światowy udział tej technologii wyniesie 20% w przypadku ciężkich pojazdów użytkowych. W rezultacie ZF będzie nadal stosować elastyczne, otwarte podejście do technologii ogniw paliwowych jako rozwiązania napędowego wspierającego tę transformację.

Dodanie wspólnie opracowanego zintegrowanego napędu eDrive z ogniwami paliwowymi do kompleksowego portfolio ZF eMobility oznacza, że wszystkie kluczowe zelektryfikowane rozwiązania sprzętowe i programowe, których klienci potrzebują do przekształcenia swojego portfolio produktów, są dostępne z kompleksowego źródła. A wysoce zintegrowana technologia eDrive obiecuje pomóc obniżyć całkowity koszt posiadania.

 

Początek strony