Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Według nieoficjalnych informacji, marki koncernu Traton nie tylko nie sprzedają pojazdów w Rosji, ale wręcz chcą pozbyć się całych sieci handlowych.

Ani Traton, ani jego marki MAN i Scania nie podały oficjalnie tych informacji. Jednak chcą możliwie szybko pozbyć się sieci handlowych w Rosji,  do końca pierwszego kwartału 2023. O ile budynki i warsztaty mogliby kupić lokalni  niezależni przedsiębiorcy, to co  np. z gwarancjami na zakupione w ub roku samochody użytkowe?

Sieci handlowo-obsługowe tych dwóch marek w Rosji są oparte  w dużym stopniu  na prywatnych obiektach lokalnych przedsiębiorców zatem sprzedaż dotyczyć mogłaby zorganizowanych sieci i łańcuchów dostaw części zamiennych. Także firm leasingowych.

Wyzbycie się przez te firmy swojego zaplecza oznaczałoby, że nie widzą szans na przywrócenie normalnej działalności handlowej  w Rosji,   ani  krótko, ani średnioterminowo.

Początek strony