Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Mitsubishi Fuso  (MFTBC) zaprezentowało właśnie  nową generację w pełni elektrycznego lekkiego samochodu ciężarowego eCanter. Poprzednik był wprowadzony na rynek w 2017 roku, jako pierwszy seryjnie produkowany elektryczny  samochód ciężarowy.

Dzięki 5-letniemu doświadczeniu operacyjnemu MFTBC opracowało eCanter nowej generacji, który zaspokaja jeszcze bardziej zróżnicowane potrzeby logistyczne dzięki znacznie rozszerzonej ofercie pojazdów. Sprzedaż eCantera nowej generacji na rynku japońskim zaplanowana jest na wiosnę 2023 r.

MFTBC zastosowało  w eCanterze nowej generacji, oś elektryczną integrując silnik z tylną osią i pozwalając na bardziej kompaktową strukturę układu napędowego. Dzięki tym zmianom strukturalnym możliwe było znaczne rozszerzenie asortymentu produktów. Linia eCanter nowej generacji obejmuje 28 wariantów na rynek japoński i około 80 wariantów na rynki zagraniczne. Oprócz obecnego modelu o masie 7,5 tony (DMC), nowy pojazd jest dostępny w klasach wagowych od 5 ton do 8 ton dla japońskich klientów i zaczyna się od klasy 4 ton dla modeli zagranicznych. Rozszerzono również gamę kabin; MFTBC oferuje nową szeroką kabinę (2 130 mm),  oprócz standardowej szerokości kabiny (1 700 mm). Zwiększono również różnorodność rozstawów osi, z 2 500 mm do 4 750 mm.

Wraz z eCanterem nowej generacji MFTBC wprowadza nową modułową koncepcję akumulatorów. Pojazd może pomieścić od jednego do trzech akumulatorów, w zależności od rozstawu osi. Pojazdy wyposażone w pojedynczy akumulator o pojemności znamionowej 41 kWh mogą przejechać około 80 km na jednym ładowaniu, podczas gdy te z dwoma akumulatorami mogą przejechać około 140 km, a te z trzema akumulatorami około 200 km.

Nowy model jest również wyposażony w przystawkę odbioru mocy "ePTO", która umożliwia specjalne zastosowania dla klientów, którzy chcą obsługiwać swoją eCanter z wywrotką, tylnym dźwigiem lub klimatyzowanym nadwoziem furgonetki, między innymi różnymi opcjami.

eCanter nowej generacji jest również wyposażony w ulepszone funkcje specyficzne dla pojazdów elektrycznych. Hamowanie odzyskowe może być kontrolowane na czterech poziomach, co znacznie przyczynia się do oszczędności energii i lepszych właściwości jezdnych. eCanter  jest również wyposażony w dodatkowe zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, które wspierają bezpieczną jazdę. To m.in. Aktywny asystent martwego pola, Active Brake Assist 5 (ABA5), Active Attention Assist, Inteligentne sterowanie reflektorami.

Canter nowej generacji ma nowo zaprojektowane wnętrze i wygląd zewnętrzny, które pasują do przejścia branży transportowej na mobilność elektryczną. Zainstalowano nową i nieco niższą deskę rozdzielczą,  nowy 10-calowy pełny panel LCD połączony z przełącznikami na kierownicy.

 

Początek strony