Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

‎MAN Engines zaprezentuje swoją nową serię silników MAN V12X  podczas Cannes Yachting Festival 2022. Dzięki nowo opracowanemu silnikowi V12 do zastosowań jachtowych, MAN Engines po raz pierwszy oferuje swoim klientom moc 2200 KM (1618 kW) z 30 litrów pojemności skokowej.

‎MAN V12X-2200 osiąga moc 2200 KM (1618 kW) przy 2300 obr./min przy średnicy 138 mm i skoku 165 mm. W porównaniu z poprzednim najmocniejszym silnikiem jachtowym firmy MAN Engines – MAN V12-2000 o mocy 2000 KM (1471 kW) – pojemność skokowa MAN V12X została zwiększona o ponad pięć litrów, a maksymalny moment obrotowy z 6500 Nm do 7350 Nm.‎

‎MAN V12X jest oparty na zupełnie nowym silniku podstawowym, zawierającym wiele odkryć z obecnej serii silników V12, która nadal obejmuje jachty o mocy do 2000 KM (1471 kW). W ramach nowego rozwoju silnika jachtowego nowej generacji inżynierowie MAN Engines powiększyli średnicę cylindra MAN V12X do 138 mm i skok do 165 mm. "W przypadku MAN V12X podjęto wiele działań, aby zapewnić wysoki standard trwałości i niezawodności", wyjaśnia Werner Kübler, kierownik działu inżynierii w MAN Engines. Między innymi zwiększono grubość ścianki skrzyni korbowej w znaczących punktach, zoptymalizowano jej połączenie śrubowe między górną i dolną częścią obudowy oraz zainstalowano nowy wał korbowy o większych średnicach łożysk. Dużą uwagę poświęca się również wynikom licznych prób na stanowiskach testowych z odpowiednio długim czasem pracy oraz doświadczeniu zdobytemu podczas prób u klientów na wodzie. Ponadto odkrycia ze stacjonarnego silnika gazowego E3872 opracowanego równolegle uzupełniają rozwój. Wersja  do wytwarzania energii i ciepła oparta jest na tym samym podstawowym silniku i została zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec 2021 roku.‎

‎Dla zapewnienia trwałości produktu MAN V12X w najwyższej mocy dla jachtów został zaprojektowany z myślą o udziale pełnego obciążenia do 20%.‎

‎Nowa, charakterystyczna głowica cylindrów MAN V12X, która została również znacznie zoptymalizowana pod względem przepływu i chłodzenia, została zaprojektowana tak, aby osiągnąć ten sam cel rozwojowy. Ponadto zmodyfikowano również dopływ oleju poprzez zastosowanie nowych pomp oleju i nowych chłodnic oleju, a także optymalizację przepływu.‎

‎Po raz pierwszy zastosowano hydrauliczną regulację luzu zaworu (HVA) w standardzie w silnikach okrętowych, co eliminuje potrzebę regularnego sprawdzania i regulacji luzu zaworu.‎

‎Nowy system wtrysku Common Rail to kolejny kamień milowy. Dzięki imponującemu ciśnieniu wtrysku 2200 bar stworzono podstawę niskiego zużycia paliwa i wyjątkowej emisji spalin typowej dla silników MAN. Jednostka sterująca silnika jest również nowa i otwieraerience", stanowi punkt wyjścia do elektryfikacji napędów morskich – w tym do MAN V12X. W przyszłości będziemy nadal korzystać z wiedzy grupy i dalej opracowywać odpowiednie rozwiązania dla naszych klientów" – mówi Mikael Lindner, dyrektor działu silników MAN. ‎

‎Silnik V12X będzie dostępny w modelu V12X-2200 o mocy 2200 KM (1618 kW) od połowy 2024 roku. W ten sposób MAN Engines oferuje wysokowydajne portfolio jachtów o mocy od 730 do 2200 KM (537 do 1618 kW.‎

 

Początek strony