Daimler Truck przyspiesza elektryfikację swojej floty pojazdów: Mercedes-Benz eEconic do użytku komunalnego wchodzi do produkcji seryjnej w zakładzie w Wörth.
W krótkim czasie z linii produkcyjnej w Wörth zjedzie drugi model akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz , po seryjnej premierze eActrosa do miejskiego transportu dystrybucyjnego w październiku 2021 r. eEconic został opracowany wspólnie z klientami a po intensywnych seriach testowych od maja 2022 roku przechodzi praktyczne testy z klientami. Pierwszy pojazd z produkcji seryjnej zostanie przekazany firmie Urbaser A/S, działającej w sektorze utylizacji odpadów w Danii.
Dr Ralf Forcher , szef Mercedes-Benz Special Trucks: „Od szkicu do gotowego pojazdu, od prototypu do ciężarówki produkcyjnej – teraz wraz z eEconic wprowadzamy pierwszą zasilaną elektrycznie i seryjnie produkowaną ciężarówkę specjalną Mercedes-Benz ."
Dr Andreas Bachhofer , kierownik produkcji i kierownik zakładu w zakładzie w Wörth : „Rozpoczęcie produkcji drugiej elektrycznej ciężarówki w Wörth po raz kolejny pokazuje, że jesteśmy już w połowie przejścia na nowe układy napędowe w zakładzie”.
eEconic będzie produkowany na istniejącej linii montażowej Mercedes-Benz Special Trucks, równolegle i elastycznie z ciężarówkami napędzanymi silnikami spalinowymi. Po zmontowaniu pojazdu, elektryfikacja eEconic jest kontynuowana w Future Truck Center, gdzie – podobnie jak eActros – jest wyposażony w komponenty napędu elektrycznego. W kilku etapach produkcji instalowane są między innymi akumulatory wysokonapięciowe i jednostka ładująca. Po zmontowaniu wszystkich komponentów wysokiego napięcia cały system można uruchomić.
Kluczowe specyfikacje techniczne eEconic są w dużej mierze identyczne z tymi z eActrosa . eEconic jako pojazd do zbiórki odpadów ma na celu pokrycie większości typowych tras zbiórki odpadów obsługiwanych przez Econic. Elektryczny układ napędowy umożliwia wykonanie płaskiej podłogi kabiny – ułatwia to poruszanie się po kabinie i jest szczególnie korzystne, gdy kierowca chce opuścić pojazd przez składane drzwi po stronie pasażera, z dala od ruchu ulicznego. Znaczącym ulepszeniem w stosunku do konwencjonalnego Econica jest nowoczesny i intuicyjny kokpit multimedialny. Kolejną atrakcją wyposażenia jest panoramiczne przeszklenie, a powlekaną i podgrzewaną przednią szybą Thermocontrol.
Przy okazji , dopiero co pisaliśmy o pierwszej seryjnie produkowanej ciężarówce wodorowej. Ona jest zbudowana na podwoziu Econika. Więc jest sprawiedliwie - Mercedes ma elektryka, a Faun wodorowca.