W fabryce w Zwickau Volkswagen uruchomił pierwszy w Saksonii park szybkiego ładowania, który jest zasilany energią pochodzącą głównie z magazynu energii PSC (power storage container).
PSC to rodzaj ogromnego magazynu energii elektrycznej, składającego się z 96 modułów ogniw akumulatorów z modeli ID. i ID.4 o łącznej pojemności netto 570 kWh. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość zbudowania infrastruktury szybkiego ładowania niemal wszędzie, także w miejscach, w których budowa stacji o dużej mocy jest niemożliwa. Takie magazyny można wykorzystać np. na osiedlach mieszkaniowych. Wykorzystane w nich moduły ogniw były wcześniej używane jako akumulatory w przedprodukcyjnych egzemplarzach modeli ID.3 i ID.4, a teraz zyskały drugie życie. W ramach pilotażowego projektu Volkswagena w Saksonii marka zaprezentowała swoje możliwości, które – jaki widać – znacząco wykraczają poza produkcję pojazdów elektrycznych.
„Ponowne wykorzystanie akumulatorów jest niezwykle ważne w kontekście szybkiego rozwoju elektromobilności. Dzięki magazynowi PSC w Zwickau Volkswagen pokazał praktyczny i niedrogi sposób na drugie życie dla wyeksploatowanych akumulatorów samochodów elektrycznych. To oznacza, że tempo powstawania sieci stacji szybkiego ładowania może dzięki temu rozwiązaniu znacznie się zwiększyć” – mówi Karen Kutzner, odpowiedzialna za finanse i kontroling Volkswagena w Saksonii.
Magazyn energii PSC jest w stanie dostarczyć dużą ilość energii w krótkim czasie bez przeciążania lokalnej sieci energetycznej. Kolejnym plusem jest fakt, że tymczasowe magazynowanie energii pozwala uniknąć wysokich kosztów, które w standardowych stacjach są generowane także w trybie czuwania, nawet gdy żaden pojazd nie jest podpięty i ładowany.