IVECO dostarczy Grupie Hegelmann kolejne 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG i 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
W celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju w transporcie dalekobieżnym Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG i 10 IVECO S-WAY CNG. Ciężarówki te zwiększą zieloną flotę, 20 ciężarówek IVECO napędzanych LNG, umożliwiając firmie osiągnięcie znacznej redukcji emisji CO2.
John Venstra, Dyrektor ds. Kluczowych Klientów IVECO, powiedział: "Grupa Hegelmann doświadczyła bezpośrednio w swojej działalności, w jaki sposób ciężarówki IVECO S-WAY LNG zapewniają realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu – do tego stopnia, że po pierwszych 20 jednostkach znacznie rozszerzyła swoją flotę zasilaną gazem ziemnym o to nowe zamówienie.
Zamówione pojazdy
IVECO S-WAY LNG/CNG to standardowe ciągniki siodłowe 4x2 wyposażone w obszerną kabinę Active Space z wysoką linią dachu. Są one napędzane silnikiem Cursor 13 o mocy 460 KM na gaz ziemny, który spełnia normy emisji spalin Euro VI Step E. Ciężarówki LNG są wyposażone w dwa 540-litrowe zbiorniki LNG, zamontowane po obu stronach pojazdu, zapewniające łączną pojemność co najmniej 390 kg płynnego bio-LNG, o zasięgu do 1 600 kilometrów, w zależności od scenariusza wdrożenia. Pojazdy CNG są wyposażone w cztery zbiorniki gazu, każdy o grawimetrycznej objętości napełniania wynoszącej łącznie 160 kg, zamontowane po lewej i prawej stronie, umożliwiające zasięg do 670 kilometrów. Wykorzystując biometan, pozwala to nie tylko Grupie Hegelmann znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku azotu i sadzy, ale także emisję CO.2 nawet o 95 procent w porównaniu z ciężarówką z silnikiem Diesla – a nawet mogą osiągnąć ujemny ślad węglowy, gdy biometan jest wytwarzany z odpadów zwierzęcych. Oprócz niskiego zużycia paliwa, Grupa Hegelmann była pod wrażeniem zmniejszonego hałasu silnika na gaz ziemny w pojazdach IVECO S-WAY LNG/CNG. Silnik na gaz ziemny jest do 50 procent cichszy niż porównywalne jednostki wysokoprężne, co czyni go idealnym do stosowania w strefach ograniczonego ruchu i do dostaw nocnych. Kolejną zaletą jest to, że te napędzane gazem pojazdy IVECO mogą również poruszać się w "strefach ekologicznych" - na przykład nie podlegają nocnemu zakazowi jazdy dla ciężarówek na autostradzie Inn Valley (A12).
Andreas Schmidt, CSO Hegelmann Group / CEO Hegelmann Germany stwierdził: "W obecnej sytuacji eksplodujących cen LNG decyzja nie była łatwa, ale świadomie zdecydowaliśmy się zaoferować zrównoważone transporty w dłuższej perspektywie".