Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

‎Zaraz po komunikacie  o przyspieszeniu prac nad siecią ładowarek  aliansu 3 koncernów, Scania przedstawia ... system ładowania jutra dla ciężkich pojazdów elektrycznych. MCS  zobaczymy  na rynku w 2024 roku. 

‎Charging Interface Initiative – CharIN – globalne stowarzyszenie, które chce osiągnąć znormalizowaną infrastrukturę ładowania, od kilku lat pracuje nad mocniejszym systemem. Na 35. sympozjum pojazdów elektrycznych w czerwcu 2022 r. MCS został zaprezentowany, gdy ładowarka Alpitronic została podłączona do ciężarówki Scania, z nowym znormalizowanym złączem dla MCS i symulującym ładowanie o mocy 1,2 MW. Technologia ta umożliwi rozwój elektrycznych ciężarówek bez zakłócania przepływów logistycznych w europejskiej i północnoamerykańskiej sieci transportowej.‎
 ‎"MCS jest kamieniem milowym dla  długodystansowych ciężarówek, w których należy zachować czas jazdy i odpoczynku - jazda przez 4,5 h i odpoczynek przez 45 minut. Będzie to wymagało zarówno szybkiego ładowania, jak i dużej pojemności ze względu na rozmiar baterii" – mówi Fredrik Allard, szef działu E-mobility w Scania.‎

‎‎MSC będzie pracować do 3,000 A i 1,25 kV, aby dostarczyć do 3,75 MW mocy podczas ładowania. "Aby wszystko było jak najłatwiejsze, MCS opiera się na globalnym porozumieniu w sprawie specyfikacji technicznych, przy wsparciu dużej części branży, gdzie CharIN był idealnym inkubatorem dostarczającym gotową koncepcję MCS, które teraz są przekazywane do standardów ISO i IEC" - mówi Johan Lindström, kierownik techniczny VCB Vehicle Technology, Scania.‎
‎Oznacza to między innymi, że wlot MCS zostanie umieszczony w tej samej pozycji w ciężarówce – lewa-przednia strona za pierwszą osią – aby uprościć harmonizację układów infrastruktury. ‎A więc inaczej niż w pojeździe na zdjęciu.
‎"Opracowanie normy na forum międzynarodowym jest niezbędne, aby mieć zharmonizowane rozwiązania w celu obniżenia kosztów i zwiększenia interoperacyjności bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i czasu pracy. Konieczne jest również włączenie standardów MCS do prawodawstwa, które będzie regulować minimalne wymagania dotyczące infrastruktury paliw alternatywnych w Europie, w ramach której aktywnie lobbujemy", mówi Jorge Soria Galvarro, starszy doradca techniczny Scania ds. infrastruktury ładowania. ‎

‎‎MCS będzie stosowany nie tylko w pojazdach drogowych. Statki na morzu i w powietrzu również wchodzą. Złącze MCS jest pokazywane już w tym roku, ale ostateczna wersja systemu będzie gotowa w 2024 roku. Ponieważ liczba zainteresowanych stron jest duża, w Europie i Ameryce Północnej trwają prace pilotażowe. ‎

 "Chcemy, aby elektryczny napęd był pierwszym wyborem jak najwcześniej. MCS może być czynnikiem, który popycha ten rozwój "- podsumowuje Allard.‎

 

Początek strony