Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

W maju 2022r. zarejestrowano 3 063 pojazdy użytkowe pow. 3,5t, tj. więcej niż przed rokiem (+2,4%) i więcej o 11,3% niż w kwietniu br. Samochody ciężarowe zakończyły maj z 4,1% wzrostem po trzech miesiącach spadków.

Samochodów ciężarowych przybyło 2 978 szt. Był to drugi najwyższy rezultat  miesiąca w historii notowań po maju 2019r kiedy zarejestrowano 3 196 szt. Rynek autobusów zmniejszył się zdecydowanie o -34,6% r/r i osiągnął rezultat 85 szt.

Za ogólny wzrost liczby rejestracji samochodów ciężarowych odpowiadają głównie ciągniki samochodowe, których rynek wzrósł (+4,8% r/r) po 4 miesiącach spadków.

Od początku 2022 roku przybyło 13 356 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t. co oznacza spadek (-4,7%) w skali roku. W grupie używanych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t sprowadzanych do Polski z zagranicy, w maju 2022 r. zarejestrowano 2 380 szt. przy 16,9% spadku.

 Wśród ciągników samochodowych w maju 2022 r. najwięcej zarejestrował DAF (713 szt.; +19% r/r: +13% m/m), następnie VOLVO 508 szt. (+126% r/r i +33% m/m) i MERCEDES-BENZ 463 szt. (-0,4% r/r i -16% m/m). Kolejny był MAN po wydaniu 270 szt. (-50% r/r; +5% m/m), a za nim SCANIA (175 szt.; -41% r/r i +22% m/m) zamyka pierwszą piątkę.

Od początku 2022 r. zarejestrowano 12 860 samochodów ciężarowych pow. 3,5t. Spadek wyniósł 4,7%. W całej grupie znalazło się 9 766 ciągników i ich liczebność zmniejszyła się porównaniu z poziomem w 2021r. o 749 szt. (-7,1%). Wśród nich na czele niezachwianie jest DAF z liczbą 2 694 rejestracji (-12%). Zmniejszył udział w rynku (-1,5 pkt. proc.) do 28%. Za nim VOLVO (1 970 szt. +22%) znacznie powiększyło udział o 4,7 pkt. proc. do 20% rynku. Tuż za nim na trzecim miejscu jest MERCEDES-BENZ (1 938 szt.; +21%; 20% udz.), który zyskał 4,6 pkt. proc. udziału. Na czwartym MAN z udziałem 13% (1 253; -16%) i następna SCANIA z niespełna 10% udziałem (976;
-48%). Później Renault (5% udz.), Ford Trucks, który ma 2,5% i podobnie Iveco (ponad 2% udz.), którego od poprzednika dzieli teraz tylko 25 szt.

W grupie autobusów po 4 miesiącach nieprzerwanego spadku w końcówce 2021 i negatywnym trendzie całego ub. roku (-8,7%), styczeń przyniósł lekkie odbicie +14%, w lutym rynek znowu był negatywny -28%, w marcu i kwietniu się odbił (+36% i +13%) by w maju znowu powrócić do negatywnego trendu.

W ogólnym rankingu marek w maju 2022r. przewodził MAN (29 szt.; 9,7x), drugi SOLARIS po rejestracji 28 szt., a trzeci MERCEDES-BENZ po rejestracji 17 szt.

 

W grupie samochodów dostawczych do 3,5t w maju 2022 r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 5 302 nowo zarejestrowanych pojazdów, ze znacznym spadkiem o 17,1% (-1 091 szt.) r/r.  W maju 2022 r. w rankingu samochodów dostawczych leaderem było Renault z wynikiem 1 159 szt. (-11,1% r/r). Pierwsza marka w rankingu zgarnęła w ostatnim miesiącu 21,9% rynku i zyskała 1,5 pkt. proc. Drugi był Ford z wynikiem 811 szt. (+10,5% r/r). Na ostatnim miejscu podium – Iveco zarejestrowało 671 szt. (+9,5%), wyprzedziło markę Fiat (552 szt. -21,5%). Mercedes-Benz (422 szt.; -31,3%) był piąty i za nim Toyota (367 szt.; -29,7%), siódmy Peugeot z wynikiem 267 szt. i stratą 7,9% r/r.

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Początek strony