Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Wywóz odpadów, zimowe utrzymanie dróg, oczyszczanie ulic, koszenie traw czy prace budowlane – to  obszary zastosowań pojazdów komunalnych prezentowanych przez Mercedes-Benz na tegorocznych targach IFAT w Monachium.

To wiodące na świecie targi poświęcone gospodarce wodą, ściekami, odpadami i surowcami. W dniach od 30 maja do 3 czerwca 2022 r.  w hali C6 oraz na terenie zewnętrznym firma przedstawia szczegółowy przegląd swojej oferty pojazdów oraz przyjaznych dla klienta rozwiązań w zakresie mobilności. Na szczególną uwagę zasługują samochody ciężarowe eEconic i eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym, a zaprezentowane zostaną również różne pojazdy Unimog.

Dr Ralf Forcher, szef Mercedes-Benz Special Trucks stwierdził: „Stoimy przed wyzwaniem pogodzenia bezpiecznej mobilności, dbałości o środowisko i jakości życia w środowisku miejskim. Nasze w pełni elektryczne pojazdy użytkowe nie emitują lokalnie CO2, są ciche i dzięki temu stanowią doskonałe rozwiązanie zwłaszcza do użytku komunalnego”.

Mercedes-Benz Trucks zwiastuje nową epokę, prezentując model eEconic, który ma swoją premierę targową na tegorocznych targach IFAT i wejdzie do produkcji seryjnej w drugiej połowie 2022 r.  Econic to niskopodłogowy samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton, wyposażony w oś elektryczną ze zintegrowaną jednostką napędową i dwoma silnikami elektrycznymi, bazujący konstrukcyjnie na eActrosie przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

eEconic prezentowany przez Mercedes-Benz Trucks na targach IFAT jest wyposażony w zabudowę śmieciarki firmy Zöller – Medium X4 22,5 Clean Drive. Zabudowa Clean Drive została zaprojektowana specjalnie do montażu na podwoziu z napędem w pełni elektrycznym i jest wyposażona w przyłącze wysokiego napięcia. Składa się ona ze zelektryfikowanej skrzyni ładunkowej (o pojemności 22,3 metra sześciennego) z dwoma wewnętrznymi silnikami elektrycznymi wraz z bezpośrednio zamontowanymi pompami hydraulicznymi, przetwornikiem i prostownikiem.

Podobnie jak Econic, również Actros oferowany przez Mercedes-Benz Trucks należy do najbardziej cenionych pojazdów użytkowych do zastosowań komunalnych – zawdzięcza to elastycznym możliwościom zabudowy. W ramach projektu pilotażowego, zainstalowano w jednym z eActrosów skonstruowane przez ZF urządzenie wielofunkcyjne eWorX wraz z zabudową bramową firmy PALFINGER.

Mercedes-Benz Trucks prezentuje również pojazdy z konwencjonalnym napędem wysokoprężnym, które cieszą się dużym zainteresowaniem w gospodarce komunalnej – takie jak Unimog. Jako przedstawiciela  typoszeregu 200, MB Trucks prezentuje model Unimog U 219. Wystawiony egzemplarz jest wyposażony w polewarkę solanki Yeti L firmy Bucher Municipal oraz wysięgnik czołowy Mulag z podlewarką do roślin GE.

Natomiast  nośnik narzędzi Unimog U 423, przy rozstawie osi wynoszącym zaledwie 3000 mm i dopuszczalnej masie całkowitej 14,1 tony, oferuje  nowy komfortowy elektrohydrauliczny układ kierowniczy, który zmniejsza siły konieczne do obracania kierownicy przy niskich prędkościach oraz podczas postoju – to zaleta podczas pracy z ciężkim osprzętem zamontowanym z przodu.

Początek strony