Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Firma ZF ogłosiła, że połączyła siły z Mercedes-Benz Trucks, aby wyposażyć  elektryczne ciężarówki w eWorX , zelektryfikowany system odbioru mocy (WOM) firmy ZF.

Kompleksowe rozwiązanie eWorX oferuje producentom nadwozi znany interfejs mechaniczny do napędzania sprzętu roboczego. Obie firmy ściśle współpracują również z Palfinger , wiodącym światowym producentem rozwiązań dźwigowych i podnośnikowych, w celu wyposażenia demonstracyjnej ciężarówki Mercedes-Benz eActros w bramę ładunkową. Dodatkowo firma ZF zastosowała eWorX do eActrosa wyposażonego w ładowarkę hakową firmy Meiller , światowego lidera w wywrotkach, hakowcach i urządzeniach do przeładunku kontenerów. Oba pojazdy demonstracyjne zostaną zaprezentowane 30 maja na światowych targach IFAT 2022 w Monachium.

„Jako światowy dostawca numer jeden dla przemysłu pojazdów użytkowych, ZF posiada głęboką wiedzę systemową na temat całego pojazdu. Dzięki eWorX nasza oferta elektryfikacji wykracza poza układ napędowy” – dodał Wilhelm Rehm z zarządu ZF.
 Jako w pełni zintegrowany system, ZF eWorX oferuje znaczną wartość dla producentów pojazdów i nadwozi jako modułowy, znormalizowany i inteligentny system, który łączy w sobie wszystkie funkcje wymagane do elektryfikacji wyposażenia pokładowego w jednym kompaktowym urządzeniu. eWorX firmy ZF stanowi ważny krok w transformacji elektrycznej pojazdów użytkowych, rozwiązanie zapewnia zerową emisję lokalną i znacznie zmniejsza poziom hałasu, co ułatwia obsługę w miastach i na obszarach mieszkalnych.

System eWorX składa się z silnika elektrycznego o mocy nominalnej 50 kW, falownika i jednostki sterującej z oprogramowaniem dostosowanym do aplikacji oraz układu chłodzenia i pompy hydraulicznej. eWorX działa jako brama między pojazdem a jego wyposażeniem pokładowym, zapewniając bezproblemową komunikację za pośrednictwem połączenia z magistralą CAN pojazdu. System działa niezależnie od układu napędowego, dzięki czemu może być stosowany z elektrycznymi napędami osi i napędami centralnymi. Akumulator trakcyjny eActrosa dostarcza energię elektryczną do systemu ZF eWorX . Dzięki temu silnik elektryczny eWorX z kolei napędza pompę hydrauliczną wywrotki. Dzięki temu nie jest wymagane mechaniczne połączenie z silnikiem trakcyjnym.

Uruchomiony 1 stycznia 2022 r. dział ZF Commercial Vehicle Solutions (CVS) ma misję pomagania w kształtowaniu przyszłości systemów transportu komercyjnego poprzez bycie preferowanym globalnym partnerem technologicznym dla branży pojazdów użytkowych. Zatrudniając około 25 000 osób w 28 krajach, oddział w potężny sposób łączy wiedzę ZF w zakresie systemów pojazdów użytkowych, rozległe portfolio technologii i operacje globalne.

Początek strony