Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Podczas  Dnia Rynków Kapitałowych w Södertälje  GRUPA TRATON nakreśliła jasną strategiczną drogę naprzód i wyznaczyła ambitny cel marży na 2024 r. Cel 9% zwrotu ze sprzedaży opiera się na wdrożeniu kilku strategicznych elementów składowych.

Oczekuje się, że wyższe wolumeny, dalszy wzrost działalności w zakresie usług samochodowych, pomyślne zakończenie reorganizacji MAN Truck & Bus, a także dalszy wzrost wydajności przyczynią się do zwiększenia rentowności. Oczekuje się, że sprzedaż jednostkowa Grupy wzrośnie w perspektywie średnioterminowej, głównie dzięki wysoce konkurencyjnej ofercie produktów i usług, niedawnemu wejściu Spółki na rynek północnoamerykański z Navistar oraz ustanowieniu produkcji w Chinach. ‎

‎Ponadto TRATON  stopniowo wprowadza wspólny modułowy system dla samochodów ciężarowych i autobusów dla wszystkich swoich marek. W nadchodzących latach pojazdy Scania, MAN, Volkswagen Caminhões e Ônibus (w przyszłości nazwa firmy: Volkswagen Truck & Bus) i Navistar będą w coraz większym stopniu oparte na systemie modułowym TRATON. Nowy system modułowy umożliwia wydajny i wielomarkowy rozwój, zaopatrzenie, produkcję, a przede wszystkim prostą integrację różnych komponentów pojazdów z odpowiednimi modelami marek za pośrednictwem znormalizowanych interfejsów Grupy. Celem jest, aby wszystkie marki TRATON używały bardziej popularnych komponentów i części, głównie w układzie napędowym, kabinie, platformach oprogramowania i podwoziu. Jednocześnie każda marka utrzyma i wzmocni swoją tożsamość i indywidualną ofertę dla danej grupy klientów.‎

‎Christian Levin, dyrektor generalny TRATON GROUP:‎‎ "Lepsza współpraca w Grupie oparta na inteligentnym zastosowaniu modularyzacji umożliwi również wzrost wydajności i amortyzację potrzebnych inwestycji oraz wyższych kosztów przyszłych technologii, takich jak elektryczne układy napędowe i autonomiczna jazda. Dzięki naszemu modułowemu systemowi TRATON możemy rozwiązać odwieczny dylemat w naszej branży: połączenie skali z podejściem szytym na miarę. "‎

‎Pod hasłem Transforming Transportation, strategia "TRATON Way Forward" koncentruje się na trzech elementach: Odpowiedzialna firma, Tworzenie wartości i TRATON Accelerated! TRATON GROUP zamierza stać się jeszcze bardziej odpowiedzialna jako firma pod każdym względem. Dekarbonizacja i obieg zamknięty odegrają kluczową rolę w tym przedsięwzięciu. Drugim elementem strategii TRATON Way Forward jest Value Creation. Koncentruje się na trwałym wzroście wartości dla interesariuszy TRATON GROUP. Aby osiągnąć ten cel, zostaną wykorzystane dodatkowe źródła przychodów i kluczowe rynki. Trzeci element strategiczny jest szczególnie przyszłościowy: TRATON chce odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu ekosystemu transportowego i logistycznego przyszłości. W tym celu spółka zamierza tworzyć nowe modele biznesowe i partnerstwa, które dodają wartości w świecie naznaczonym elektryfikacją, autonomiczną jazdą i łącznością.‎

‎"Dzisiaj dodajemy czwarty element do naszej strategii TRATON Way Forward: Realizacja strategii i zarządzanie. W przyszłości skupimy się bardziej na realizacji. Zrobimy to dzięki jasnemu pozycjonowaniu marki, zoptymalizowanej konfiguracji przemysłowej i lepszej konfiguracji holdingu. I oczywiście z naszym systemem modułowym TRATON. Ponieważ modularyzacja jest kluczem na naszej drodze do większej rentowności", mówi Christian Levin.‎

‎Scania dąży do strategicznego zwrotu ze sprzedaży na poziomie 12%, w oparciu o unikalny model biznesowy, system modułowy, a także silną kulturę firmy.  Cel zwrotu ze sprzedaży jest wspierany przez ciągłe wprowadzanie nowego układu napędowego opartego na Super i wyższy wkład wysoce rentownej działalności usługowej.  Ponadto oczekuje się, że nowy zakład produkcyjny w Chinach,  stworzy dodatkową dynamikę wzrostu wolumenu.‎

‎Tymczasem udana realizacja programu dostosowawczego stanowi podstawę do poprawy zrównoważonych zysków MAN Truck & Bus i celu osiągnięcia strategicznego zwrotu ze sprzedaży w wysokości 8%. Cel ten jest wspierany przez w pełni zmienione portfolio produktów na rynku wraz z ofertą biznesową Vehicle Services jako głównym obszarem wzrostu i odporności. ‎

‎Volkswagen Caminhões e Ônibus już w 2021 r. osiągnął wysoki zwrot ze sprzedaży, a celem strategicznym jest osiągnięcie 8%. Ta solidna rentowność będzie wspierana przez silne produkty i wzrost wolumenu z trwałą pozycją lidera na rynku Ameryki Łacińskiej i dalszą ekspansją działalności eksportowej.

Navistar został skonsolidowany z dniem 1 lipca 2021 roku. Szczególnie dzięki pozytywnym efektom wykorzystania systemu modułowego TRATON i poprawie wydajności sieci dealerskiej,  Navistar dąży do strategicznego zwrotu ze sprzedaży w wysokości 9%. ‎

‎Annette Danielski, dyrektor finansowy TRATON GROUP: ‎‎"Zabezpieczamy przyszłą konkurencyjność TRATONA dzięki ukierunkowanym inwestycjom we wspólne komponenty, nowe modele biznesowe i nowe technologie, zachowując jednocześnie wysoką dyscyplinę kosztową. Naszym celem jest zmniejszenie zadłużenia netto i wzmocnienie naszej struktury kapitałowej. ‎

 

Początek strony