Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Po ponad milionie mil  testów w codziennych operacjach klientów, Daimler Truck i jego amerykańska marka Freightliner  zaprezentowały w pełni elektryczną eCascadia, która wejdzie do produkcji seryjnej w 2022 roku.

Zbudowany na najlepiej sprzedającej się platformie ciężkich samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej, nowy akumulatorowo-elektryczny Freightliner eCascadia zapewnia klientom bezemisyjną wersję wiodącej w branży Cascadii. Oczekuje się, że dostawy do klientów rozpoczną się w 2022 r.

Freightliner wdraża ciężarówki elektryczne, obejmując szeroki zakres zastosowań, w tym dostawę lokalną, dystrybucję żywności i dostawę paczek. Składające się z ponad 40 akumulatorowych elektrycznych Freightliner eCascadias i eM2 floty Freightliner Electric Innovation and Customer Experience (CX) zmieniły proces testowania, oddając ciężarówki w ręce prawie 50 klientów, w tym wiodących flot amerykańskich, takich jak Penske Truck Leasing, NFI, Knight-Swift, Schneider, Ryder, J.B. Hunt i inni.‎

‎Wraz z szeroko zakrojonym rozwojem i rygorystycznymi testami w kilku prototypach, zaowocowało to potężną i wydajną elektryczną ciężarówką akumulatorową z wieloma opcjami akumulatora i osi napędowej, zapewniającą typowy zasięg 230 mil lub 370 km (w zależności od konfiguracji pojazdu). eCascadia idealnie nadaje się do tras krótkodystansowych, które umożliwiają ładowanie oparte na zajezdniach.

Po wprowadzeniu  eActrosa w zeszłym roku i   eEconic jeszcze w tym roku, Freightliner eCascadia jest kolejnym produktem wyposażonym w opracowany przez siebie ePowertrain w połączeniu z marką Daimler Truck North America w Detroit.‎

‎eCascadia jest napędzana przez eAxle  - zintegrowaną z silnikiem elektrycznym, skrzynią biegów i specjalistyczną elektroniką w kompaktowej jednostce. Jest dostępny z podwójnym silnikiem (470 KM) lub pojedynczym silnikiem (320KM).‎

 

Początek strony