Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

‎Wielkie osiągnięcia w kierunku czystej produkcji  są dokonywane w fabryce Scania w Oskarshamn  od 2019 roku. Produkcja jest np. wolna od paliw kopalnych od 2020 r.  ‎

‎Zaangażowani pracownicy wyposażeni w "zielone okulary" skupili się na poprawie zrównoważonego rozwoju w wielu obszarach polegających na zmniejszeniu emisji CO2‎‎ o co najmniej 50% w latach 2015-2025. ‎

Szefem tej pracy w Oskarshamn jest Sustainability Manager Pernilla Zackrisson, która wprowadziła metodę Green Accelerator do wizualizacji wszystkiego, co wchodzi w skład różnych procesów.‎
‎"Sposób myślenia jest prosty. Codzienna praca z zielonymi ulepszeniami powinna być naturalna. Nikt nie może zrobić wszystkiego, ale każdy może coś zrobić".‎

 ‎‎Fabryka kabin Scania w Oskarshamn zaopatruje całą europejską produkcję w kabiny ciężarówek dostosowane do potrzeb klienta. Dostawy realizowane są kilka razy dziennie na linie montażu końcowego w Södertälje, Zwolle i Angers.‎‎ Pracownicy Scania Oskarshamn są dumni z tego, że są w czołówce branży w produkcji kabin, ale także w zakresie redukcji zużycia energii i odpadów.‎
‎"Najważniejszymi aspektami naszej pracy na rzecz zrównoważonego rozwoju były inicjatywy na wszystkich poziomach, w celu uzyskania ogólnie bardziej cyrkularnej działalności", mówi Zackrisson.‎

‎‎Ukierunkowane prace doskonalące przyniosły rezultaty, a w celu zmierzenia ulepszeń dodano nowe kluczowe wskaźniki wydajności (KPI). Jeden z przykładów odnosi się do ilości wody zużywanej na kabinę, która została zmniejszona do 0,8 m3‎‎, głównie poprzez recykling wody procesowej. Ilość ścieków wysyłanych do zniszczenia została znacznie zmniejszona, co również zmniejsza koszty.‎
‎W sektorze odpadów w ostatnich latach ciężko pracowaliśmy, aby zmniejszyć zużycie miękkich opakowań z tworzyw sztucznych w całym łańcuchu, od dostawcy do fabryki, z bardzo dobrym wynikiem.‎

‎ "Największe oszczędności energii zostały osiągnięte w tłoczni i w procesie malowania" - wyjaśnia Zackrisson. "Dzięki wydajnej pompie grzewczej możemy poddać recyklingowi nadmiar ciepła z pras. W lakierni przetwarzamy teraz powietrze w tym procesie. Tylko te dwa działania obniżyły nasze roczne zużycie energii o prawie 7.000 MWh, co jest fantastyczne!"‎
‎Produkcja jest nadal uzależniona od paliwa, do ogrzewania pieców i do transportu. Ale w ciągu ostatnich dwóch lat w użyciu są tylko paliwa odnawialne. Paliwo RME do ogrzewania opiera się na lokalnie pozyskiwanym oleju rzepakowym, a tylko uwodniony olej roślinny (HVO) jest używany do prowadzenia pojazdów transportowych. Zmniejszyło to emisję CO2‎‎ o 12 procent globalnej działalności produkcyjnej i logistycznej Scania.‎
‎‎Kolejna interesująca inicjatywa dotyczy cyfryzacji wszystkich zamówień. Odpadło  27 ton zamówień papierowych rocznie. ‎

Początek strony