Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

W większości świata autobusy składają się z podwozia i nadwozia od wyspecjalizowanego producenta. Daimler Buses prezentuje zmodernizowane podwozie autobusu Mercedes-Benz OC 500 dla silników Euro VI.

Wraz z systemem hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 i asystentem Sideguard Assist wprowadzane są unikalne systemy asystujące. Bogactwo indywidualnych środków znacznie zmniejsza zużycie paliwa. Nowa generacja podwozia jest dostępna w wariantach OC 500 RF (podniesiona podłoga) i OC 500 LE (niskie wejście). Podwozie będzie świętować swoją publiczną premierę na targach FIAA w dniach 18-21 października w Madrycie.

Sercem nowej generacji rodziny podwozi Mercedes-Benz OC 500 jest nowa konstrukcja elektryczna/elektroniczna. Stanowi podstawę m.in. nowych systemów wspomagania. Dzięki nim podwozie z trójramienną gwiazdą stało się wzorem w całej branży.

Zaprezentowana przez Mercedes-Benz w 2008 roku funkcja  Active Brake Assist,  od tego czasu była stale rozwijana. Wykorzystuje kombinację radaru i systemu kamer. System wspomagania może zainicjować maksymalne hamowanie z pełnym zatrzymaniem w przypadku nieruchomych i ruchomych przeszkód w ramach zautomatyzowanego procesu. Jako pierwszy na świecie asystent hamowania awaryjnego w autobusach, ABA 5 jest w stanie nawet zainicjować automatyczne hamowanie z pełnym zatrzymaniem przed poruszającymi się pieszymi.

Dodatkową funkcją Active Brake Assist 5 jest radarowy adaptacyjny tempomat (ACC). Jest opcjonalnie dostępny na pokładzie  OC 500 RF. Odciąża kierowcę na autostradach i autostradach. Jeśli system asystujący wykryje wolniejszy pojazd jadący z przodu, automatycznie wyhamuje autobus, aż zostanie osiągnięta zależna od prędkości odległość, wcześniej wybrana przez kierowcę, którą system następnie utrzymuje na stałym poziomie. Dzięki dodatkowej funkcji Stop-and-GO, Stop Assist, zakres prędkości ACC zostaje wydłużony do całkowitego zatrzymania, jeśli jest on wyposażony w w pełni zautomatyzowaną skrzynię biegów Mercedes GO 250–8 PowerShift . Jeśli pojazd stoi tylko przez krótki czas, autobus ponownie automatycznie rusza, gdy pojazd z przodu zacznie się poruszać.

 Projektanci wyraźnie zmniejszają również zużycie paliwa, a tym samym jeszcze bardziej emisje. Ogromne znaczenie ma tutaj opcjonalny inteligentny adaptacyjny tempomat Predictive Powertrain Control (PPC). Dzięki rozszerzonemu materiałowi map najnowsza generacja PPC obejmuje teraz prawie wszystkie pozamiejskie drogi w Europie.  PPC działa na drogach krajowych, uwzględnia skrzyżowania i ronda oraz jest połączony z adaptacyjnym tempomatem.

Wszystkie podwozia nowej generacji są standardowo wyposażone w skrzynkę telematyczną „Bus Data Center”. Służy jako jednostka transferowa dla dużej ilości danych. Otwiera to cały świat Omniplus ON, różnorodnych usług cyfrowych marki usługowej Omniplus firmy Daimler Buses, teraz także dla podwozi autobusowych. Omniplus ON łączy ze sobą pojazd, kierowcę, firmę i serwis i dzięki temu tworzy wartość dodaną dla firm autobusowych.

Szczególnie ważna dla podwozi jest kompatybilność z szeroką gamą nadwozi. Pod względem mechanicznym i w głównych zespołach nowa generacja podwozia pozostała w dużej mierze niezmieniona. Nowy jest dodatkowy interfejs między podwoziem a nadwoziem na bazie magistrali danych CAN.

Dzięki swoim wariantom nowa generacja podwozi obejmuje prawie wszystkie zastosowania. Mercedes-Benz OC 500 RF to: podwozie dwu- i trzyosiowe do autobusów wysokopodłogowych .Natomiast  OC 500 LE: podwozie dwuosiowe do autobusów niskowejściowych.

 

 

Początek strony