Ford of Europe podpisał się pod dwiema kluczowymi inicjatywami łańcucha dostaw, które mają na celu ustanowienie standardów branżowych w zakresie wymiany danych między partnerami i oceny zrównoważonego rozwoju zakładów produkcyjnych.
Pierwszą inicjatywą jest Catena-X Automotive Network, ustanowiona w celu poprawy zrównoważonego rozwoju i wydajności w całym łańcuchu dostaw motoryzacyjnych poprzez ciągłą wymianę danych między partnerami. Drugim jest Inicjatywa Odpowiedzialnego Łańcucha Dostaw (RSCI), która zapewnia narzędzia, środki i wsparcie w celu osiągnięcia bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw.
Jako cyfrowy ekosystem i sieć współpracy, Catena-X stworzy jednolite standardy wymiany danych i informacji w całym łańcuchu wartości w branży motoryzacyjnej. Ford dołącza do szerokiego grona partnerów biznesowych i naukowych w tej bezprecedensowej współpracy między firmami z branży motoryzacyjnej.
Obszary zastosowania obejmują zarządzanie jakością, konserwację, zarządzanie łańcuchem dostaw i zrównoważony rozwój. Płynny przepływ danych między członkami a ich globalnymi partnerami może poprawić zarządzanie problemami w przypadku presji w łańcuchu dostaw, niedoborów surowców i śledzenia części oraz szybko je rozwiązać.
Ford jest jednym z 14 członków-założycieli inicjatywy RSCI zainicjowanej przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego VDA (Verband der Automobilindustrie). Celem RSCI jest opracowanie znormalizowanej oceny zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw w branży motoryzacyjnej, w tym społecznej zgodności warunków pracy, bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska.
"Kształtowanie zrównoważonej przyszłości wymaga przyjęcia holistycznego podejścia i oferowania praktycznych rozwiązań. Inicjatywy takie jak RSCI oferują firmom możliwość pracy z zaawansowanymi i wspólnymi standardami branżowymi w zakresie indywidualnego audytu zrównoważonego rozwoju firmy. Umożliwia to szerokiej gamie firm współpracę na rzecz wspólnego celu" – powiedział Helmut Philipp, specjalista ds. zrównoważonego rozwoju w Ford of Europe, który został wiceprezesem RSCI.