Nowa fabryka koncernu Stellantis w Gliwicach jest niemal gotowa do produkcji samochodów dostawczych.
Budynki fabryczne i instalacje technologiczne są już gotowe. Trwa faza rozruchu technicznego, który rozpoczął się w drugiej połowie zeszłego roku i potrwa jeszcze kilka najbliższych tygodni. To okres ostatecznej kalibracji maszyn i urządzeń który jest standardowym na tym etapie działaniem. To również czas na osiągnięcie pełnej wydajności linii produkcyjnej, zgodnie z wcześniej założonym na ten rok planem.
W portfolio zakładu są duże samochody dostawcze (LCV) dla marek Stellantis: Opel, Vauxhall, Peugeot i Citroen. Roczne możliwości produkcyjne fabryki wynoszą do 100 tysięcy pojazdów.
Nowa fabryka rozciąga się na powierzchni około 75 tys.m2 (pod dachem). Wszystkie hale produkcyjne, z wyjątkiem Tłoczni, zostały wybudowane od podstaw i wyposażone w nowe urządzenia, maszyny, technologie i systemy produkcyjne, logistyczne i informatyczne. Proces produkcyjny obejmuje Tłocznię, wydział karoserii, lakiernię, wydział montażu głównego, dział jakości i dział logistyki. Tłocznia jest jedynym wydziałem wygaszonej fabryki samochodów osobowych włączonym do infrastruktury nowej fabryki, na co pozwoliła technologia produkcji. Pozostałe wydziały, z uwagi na m.in. duże gabaryty pojazdów dostawczych, są całkowicie nowymi obiektami przemysłowymi. Wyposażone w najnowocześniejsze technologie i urządzenia tworzą wspólnie wzorcową fabrykę Stellantis – dla przykładu wydział karoserii jest jednym z największych skupisk robotów przemysłowych w Europie.