Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Pierwsza ciężarówka akumulatorowo-elektryczna w handlu materiałami budowlanymi została niedawno uruchomiona przez STARK Deutschland.

MAN eTGM, który był współfinansowany przez kraj Hesji, dostarczy materiały budowlane na budowy. Kolejną premierą w tym kontekście jest podwieszany do ciężarówki wózek widłowy, który jest również zasilany elektrycznie.

STARK Deutschland GmbH jest pierwszą firmą w Niemczech biorącą  udziału w praktycznym teście dla e-logistyki we współpracy z Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Fuldzie. W centrum tej prawdziwej aplikacji jest dostawa materiałów budowlanych w pełni elektryczną ciężarówką firmy MAN Truck & Bus, MAN eTGM, w połączeniu z elektrycznym pojazdem montowanym na ciężarówce Dla MAN-a,  eTGM  to pierwsze wdrożenie w  handlu materiałami budowlanymi, który stanowi nowy obszar zastosowań dla ciężarówki elektrycznej, ze względu na mniej jednolite trasy. STARK Niemcy jest częścią międzynarodowej STARK Group z siedzibą w Kopenhadze i jednym z wiodących dealerów materiałów w Niemczech. W około 260 oddziałach, około 6000 pracowników  generuje roczny obrót w wysokości około 2,5 miliarda euro.

Obszar działania dla tego praktycznego egzaminu, któremu towarzyszy  Uniwersytet Nauk Stosowanych Fulda , to region Ren-Men. Stacje ładowania z mocą  55 kW zostały zainstalowane we Frankfurcie nad Menem i Darmstadt.

Sygnał startowy dla projektu, którym jest dystrybucja materiałów budowlanych, ogłoszono 29 listopada 2021 r. „Już w marcu 2021 r. STARK  zobowiązał się do osiągnięcia celu 1,5 stopnia porozumienia klimatycznego z Paryża, jako część „Celów opartych na nauce”. 

Michael Voll, dyrektor MAN Transport Solutions Consulting, dodaje: „Najpierw przeanalizowaliśmy możliwe trasy w trzech różnych miastach. Ponieważ ponad 95 procent z około 260 oddziałów sieci STARK Germany jest już zasilana zieloną energią elektryczną, ślad węglowy  jest również poprawiany poprzez „wypełnianie” zieloną energią.

„Po dwóch tygodniach eksploatacji reakcje naszych klientów potwierdzają, że podjęliśmy  słuszną, a przede wszystkim pionierską decyzję poprzez udział we wspólnym projekcie z Fulda University ”, mówi Timo Kirstein, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w STARK Niemcy.

MAN TGM 26.360 E LL, zgodnie z jego oficjalnym oznaczeniem typu, ma zasięg do 200 km, w zależności od obszaru działania, klimatu i warunków. eTGM jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 264 kW (360 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 3100 Nm.  Akumulatory można ładować ładowarką

o mocy 22 lub 44 kW prądem przemiennym lub  prądem stałym do 150 kW/800 V. Dodatkowo pojazd jest

wyposażony w elektryczny wózek widłowy podwieszany do pojazdu, o ładowności do 2,5 tony i jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 13 kW.

Początek strony