Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Pierwszy samochód dostawczy na wodór od producenta jest gotowy do rynkowej premiery. Pierwszy Opel Vivaro-e Hydrogen, który opuścił linię montażową, będzie bezemisyjnie eksploatowany w parku pojazdów firmy Miele.

Opel zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi będzie użytkowany na co dzień w regionie Ren-Men. Produkcję modelu w Rüsselsheim zainaugurowano w zeszłym tygodniu w obecności dyrektora generalnego firmy Opel, Uwe Hochgeschurtza, oraz dyrektora ds. rozwoju, Marcusa Lotta.

„Nowym Oplem Vivaro‑e HYDROGEN otwieramy kolejny rozdział naszej ofensywy zrównoważonej mobilności. W przemyślanej koncepcji połączyliśmy zalety napędu opartego na wodorowych ogniwach paliwowych z funkcjonalnością oraz innymi atutami naszego bestsellerowego lekkiego pojazdu użytkowego” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz, w centrali firmy w Rüsselsheim.

Vivaro‑e HYDROGEN jest oparty na zasilanym akumulatorowo elektrycznym Oplu Vivaro-e „Międzynarodowym Vanie Roku 2021”. Zatankowanie zbiorników wodoru do pełna wystarcza na przejechanie ponad 400 kilometrów (WLTP1). Ilość energii wytwarzanej przez 45‑kilowatowe ogniwo paliwowe pozwala na ciągłą jazdę autostradą. Uzupełnienie zapasu wodoru zajmuje tylko trzy minuty.

W chwilach szczytowego zapotrzebowania na moc, na przykład przy ruszaniu z miejsca i dynamicznym przyspieszaniu, dodatkowej energii dostarcza akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,5 kWh. Dzięki dodatkowemu akumulatorowi ogniwo paliwowe może pracować w optymalnych warunkach. Akumulator jest doładowywany energią odzyskiwaną w czasie hamowania, ale zapas prądu można także uzupełnić z zewnętrznego źródła.

W standardowym wyposażeniu Vivaro‑e HYDROGEN znajduje się trójfazowa pokładowa ładowarka (11 kW) oraz kabel do ładowania typu 2.

Dzięki przemyślanej konstrukcji Vivaro‑e HYDROGEN, oferując od 5,3 do 6,1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej, nie ustępuje pod tym względem wersjom z silnikami spalinowymi. Elektryczny samochód dostawczy zasilany ogniwami paliwowymi jest dostępny z nadwoziem w wersji M (4,95 m długości) lub L (5,30 m) i ładownością do 1000 kilogramów.

W nowym Vivaro‑e HYDROGEN wykorzystano ponad 20 lat doświadczeń firm Opel i Stellantis w pracach na pojazdami zasilanymi ogniwami paliwowymi. Za produkcję odpowiada dział pojazdów specjalnych Opla (OSV) w Rüsselsheim.

Początek strony